خبرگزاری کار ایران

جداری فروغی در گفتگو با ایلنا:

هنوز حکم کارگران چادرملو صادر نشده است

وکیل کارگران معدن چادرملو می‌گوید: با وجود گذشت دو ماه و نیم از برگزاری دادگاه تجدید نظر کارگران چادرملو، هنوز حکمی صادر نشده است.

«محمدعلی جداری فروغی»، وکیل جمعی از کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس)، در تماس تلفنی با ایلنا گفت: در تاریخ 18 شهریور 1395، دادگاه تجدیدنظر کارگران چادرملو در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان یزد برگزار شد و با توجه به اتمام جلسه رسیدگی، مقرر شد لایحه‌ای از طرف کارگران به دادگاه تقدیم و ظرف مهلت قانونی یک هفته‌ای حکم صادر شود.

فروغی ادامه داد: در تاریخ بیستم شهریورماه لایحه مزبور از طرف انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو به دادگاه تقدیم شد، اما اینک با گذشت نزدیک به دو ماه و نیم از برگزاری دادگاه، هنوز حکمی صادر نشده است و ظاهرا وقت نظارت برای پرونده تعیین شده است.

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: در دادگاه بدوی کارگران چادرملو که در شعبه جزایی دادگاه شهر اردکان در اسفند ماه سال 93 برگزار شد، پنج نفر از کارگران به اتهام اخلال در نظم عمومی با توجه به ماده 618 قانون مجازات اسلامی، هریک به یک سال حبس تعزیری و پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده بودند و مجازات های مزبور به مدت 5 سال تعلیق شده بود که با اعتراض کارگران به حکم صادره و نیز اعتراض کارفرما نسبت به تبرئه سایر کارگران، پرونده به شعبه اول تجدید نظر استان یزد ارجاع شده بود.

کد خبر : ۴۳۰۶۵۰