خبرگزاری کار ایران

بدحسابی کارفرما کارگران فرش پارس را به تجمع کشاند

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۷۴۷

گروهی از کارگران شاغل در کارخانه «فرش پارس» صبح امروز در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما نسبت به پرداخت نکردن مطالبات معوقه مزدی، مقابل درب ورودی این واحد تولیدی تجمع کردند.

تعدادی از این کارگران در تماس با ایلنا افزودند: بیش از بیش از 270 کارگر هستیم که بابت معوقات مزدی و بیمه‌ای طلبکاریم.

به کارگران یاد شده کارخانه فرش پارس که در شهرک صنعتی البرز واقع است  هم اکنون در زمینه تولید کیسه های سیمانی فعالیت دارد و بنا به دلایلی از حدود پنج تا هفت ماه قبل، پرداخت مطالبات مزدی آنها دچار وقفه و تاخیر شده است.

به گفته این کارگران در حال حاضر کارگران قراردادی و رسمی به ترتیب بابت پنج تا هفت ماه مزایای معوقه طلبکارند.

براین اساس ظاهرا بدهی چهار ماهه کارفرما به سازمان تامین اجتماعی باعث شده است تا تعویض دفترچه بیمه درمانی خانواده‌های کارگران این واحد تولیدی با مشکل مواجه شود.

همچنین برپایه این اطلاعات گفته می‌شود که مجموع این کارگران بابت عیدی سال 94 هنوز بستان کارند.

این کارگران می‌گویند: استمرار بدحسابی کارفرما باعث شده است تا در ماه‌های گذشته، آنها به اتفاق سایر همکاران خود برای چند مرتبه با خاموشی دستگاه‌های خط تولیدف اعتراض خود را نسبت به وضعیت پیش آمده اعلام کنند.

آنها در عین حال یادآور می شوند: از آذر ماه سال گذشته تاکنون حدود 200 نفر از همکاران قراردادی آنها توسط کارفرما تعدیل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز