خبرگزاری کار ایران

در برنامه «مناظره» شبکه یک، مطرح شد:

قانون کار هم نیاز به اصلاح دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۲۵۱

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی می گوید اگر لایحه اصلاح قانون کار به دولت بازگردد روند بررسی آن به تعویق می افتد که این به زیان تولید است.

به گزارش ایلنا؛ «حسین سلاح ورزی»، که به عنوان یکی از مهیمانان گروه کارفرمایی در برنامه مناظره حضور داشت، با اشاره به کش و قوس های تصویب قانون کار ، گفت: قانون کار مثل همه قوانین ساخته دست بشر نیاز به اصلاح دارد و حالا باید با در نظر داشتن مشکلات اقتصادی پیش روی تولید اصلاح شود.

در این هنگام علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد که قانون کار قانون حمایتی است و در اینجا از کارگران حمایت می کند و نه از بیکاران و یا تولید.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بر ضرورت بررسی لایحه اصلاح قانون کار در مجلس با رعایت سه جانبه گرایی تاکید کرد و افزود: در صورتی که لایحه به دولت بازگردد سال ها زمان می برد که بررسی آن دوباره به جریان بی افتد که قبلا نیز شاهد این روند در سال 91 بودیم.

این بخش از اظهارات سلاح ورزی نیز مورد انتقاد علیرضا محجوب قرار گرفت. محجوب یادآورشد که در دولت گذشته لایحه اصلاح قانون کار به این علت به دولت بازگشت که خلاف روح سه جانبه گرایی تدوین شده بود و حالا شاهدیم که همان لایحه دوباره  به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی با اشاره به اختلافات موجود بر سر لایحه اصلاح قانون کار میان شرکای اجتماعی دولت، گفت: بیش از مورد اختلاف در این لایحه وجود داشت و بر سر اکثر بخش های آن بین کارگران و کارفرمایان توافق شده بود که البته باقی موارد را نیز می توان در مجلس با گفتگو حل و فصل کرد و به نتیجه رسید.

این اظهارات  سلاح ورزی با واکنش علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار مواجه شد. خدایی تاکید کرد که لایحه اصلاح قانون کار جای دفاع ندارد ونمی توان بر سر آن گفتگو کرد چرا که معیشت و امنیت شغلی کارگران را نشانه رفته است. از این رو باید این لایحه به دولت بازگردد تا با رعایت سه جانبه گرایی از نو نوشته شود.

در مقابل عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گفت که روندی که آقای خدایی بر آن پافشاری می کند سال ها بررسی لایحه را به تعویق می اندازد که البته خدایی تاکید حتی اگر این روند طولانی شود با آن مخلفتی نخواهد کرد چرا که بازنگری بنیادی در تدوین این لایحه ضروری است.

در بخش پایانی برنامه میهمانان پاسخگوی پرسش های حضار در برنامه و پرسش های پیامکی بودند که مجری برنامه این پرسش ها را از میهمانان می پرسید.

سلاح ورزی در پاسخ به پرسش پیامکی یک نفر از مخاطبان که پرسیده بود چرا اتاق بازرگانی با حرکت های اعتراضی تشکل های کارگری مخاف است، گفت: ما هیچ وقت مخالف چنین حرکت هایی نبودیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در پاسخ به پرسش پیامکی یکی دیگر از مخاطبان برنامه که پرسیده بود چرا اتاق بازرگانی در مقابل شلاق خوردن کارگران معدن طلای اق دره تکاب سکوت کرد، گفت: چنین نبوده، و ما در اتاق بازرگانی این اقدام غلط را محکوم کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز