خبرگزاری کار ایران

خاتمه اعتراض کارگران آلومینیوم المهدی با وعده رسیدگی

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۸۶۷

به دنبال تجمع اعتراضی دو روز گذشته کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل ، قائم مقام رئیس هیئت مدیره کارخانه شب گذشته با حضور در میان معترضین وعده داد که ظرف مدت یک ماه به مشکلات آنان رسیدگی می کند.

به گزارش منابع خبری ایلنا از  مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل، اعتراض صنفی کارگران این مجتمع صنعتی پس از دو روز خاتمه یافته است.

در این باره گفته می‌شود که شب گذشته قائم مقام رئیس هیئت مدیره  کارخانه با حضور در میان  معترضین وعده داده است  که ظرف مدت یک ماه برای حل این مشکل پیش آمده، اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

بر این اساس، آقای «صبری» خطاب به کارگران از برگزاری جلسات گوناگون با  اعضای هیات مدیره  در زمنیه مشکلات پیش آمده سخن گفته است. 

 دو روز گذشته (13 و 14 آذر ماه)  حدود 600 تن از  کارگران به همراه  کارگران بخش خدماتی آلومینیوم المهدی در اعتراض به حذف برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پرداختی‌های ویژه اعیاد و همچنین در اعتراض به شائبه تعدیل حدود 200 نفر ازهمکاران خدماتی خود در محوطه کارخانه دست به اعتراض زده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود در این زمینه شدند.

 منابع ایلنا به نقل از معترضان می‌گویند:  علاوه بر بحث حذف مزایای مربوط  به حق افزایش تولید وبرخی پرداختی های عرفی کارگران که از بدو تاسسیس این مجتمع به آنان پرداخت می شده است ،مشخص نبودن وضعیت صندوق کارگری  کارخانه نیز مورد اعتراض کارگران قرار گرفته است.

بنا به اظهارات این منابع، با وجود آنکه  کارفرما هر ماه از دستمزد حدود 2400 کارگر حدودا 130 هزار تومان بابت عضویت درتعاونی مذکور کسرمی کند اما از تقریبا از یکسال ونیم پیش که این واحد به بخش خصوصی واگذار شده صورت وضعیت های مالی تعاونی مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز