خبرگزاری کار ایران

کارگران ستاره خلیج فارس معوقات مزدی دارند/ وضعیت نامعلوم پاداش

کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. درعین حال پاداشی که قرار بوده به تعدادی از این کارگران پرداخت شود، تاکنون پرداخت نشده‌است.

کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس در تماس با ایلنا از معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته کارگران، کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری این پالایشگاه، به تازگی دستمزد مرداد ماه کارگران را پرداخت کرده‌اند و این کارگران که تعداد آنها چند صد نفر است، سه ماه دستمزد پرداخت نشده‌ دارند.

در عین حال کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری این پالایشگاه که زیرمجموعه شرکت فلات است، نصف دستمزد مردادماه خود را نیز نگرفته اند.

کارگران ستاره خلیج فارس می‌گویند: در مورد زمان پرداخت معوقات مزدی هیچ اطلاعی به کارگران داده نشده و روال معمول در این پالایشگاه این است که کارگران از زمان پرداخت مطالبات خود خبردار نمی‌شوند.

علاوه بر عدم پرداخت معوقات مزدی، کارگران این پالایشگاه از مشکلات دیگری نیز سخن می گویند. یکی از کارگران پیمانکاری این پالایشگاه می‌گوید: حدود 50 روز پیش از این، وزیر نفت از پالایشگاه بازدید کرد و در جریان این بازدید، مقرر شد مبلغی برای پاداش به تعدادی از پرسنل یکی از بخش‌ها اختصاص داده شود.

این کارگر با بیان اینکه این مبلغ، اختصاص داده شد و شرکت‌های پیمانکاری شاغل در آن بخش خاص، لیست کارگران را برای دریافت پاداش به کارفرمایان مادر ارائه دادند، افزود: تاکنون هیچ خبری از این پاداش مقرر، نشده  و ما کارگران نمی‌دانیم که چه بر سر این پاداش آمده و چرا تاکنون مبلغی به کارگران پرداخت نشده است.

کد خبر : ۴۳۵۰۹۸