خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی کارگران «کمپروسورسازی تبریز» از 4 ماه گذشت

پرداخت معوقات حقوقی کارگران «کمپروسورسازی تبریز» از مرز چهار ماه گذشت. به گفتهٔ کارگران به‌رغم بهبود اوضاع کارخانه با تغییر مدیریت کارخانه؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی آنها صورت نگرفته است.

 منابع خبری ایلنا در کارخانه «کمپروسور سازی تبریز»گزارش داده‌اند حدود 136 کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ بدو احتساب 50 درصد عیدی سال 94  بیش از 4 ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: پس از سال‌ها چالش کارگری در «کمپرسور سازی ایران»، وضعیت کارخانه از حدود دو ماه پیش با تغییر مدیرعامل رو به بهبودی است اما هنوز دستمزد مرداد، شهریور، مهر و آبان ماه آنها پرداخت نشده است.

به ادعای این کارگر واحد تولیدی کمپروسورسازی تبریز که هم اکنون به تنهایی در زمینه تولید انواع کمپرسور در کشور فعالیت دارد؛ از تولید و فروش خوبی به نسبت قبل برخوردار بوده و اینکه چرا مطالبات کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود؛ از این موضوع بی‌خبریم.

طبق اظهارات این کارگر کمپروسورسازی تبریز؛ او وسایر همکارانش پیگیری زیادی برای وصول مطالبات خود از مسئولان نهادهای مستقر در استان انجام داده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

همچنین به نقل از این کارگر گفته می‌شود؛ کارفرمای کمپروسورسازی تبریز هم‌اکنون بابت بدهی‌های مالی سالهای گذشته به نهادهای مختلف دولتی و خصوصی همانند اداره گاز، برق، تامین اجتماعی، دارایی و چندین بانک بدهکار است که پرداخت یک‌جای آن در وضعیت فعلی کارخانه برایش میسر نیست و در عین حال ما کارگران به دلیل عدم دریافت مزد در چهار ماه گذشته؛ در شرایط سخت معیشتی قرار گرفته‌ایم از این رو از کارفرما می‌خواهیم حداقل بخشی از مطالبات معوقه مارا پرداخت کند.

کد خبر : ۴۳۵۹۱۹