خبرگزاری کار ایران

پس از یک دوره مذاکرات و اعتصاب جمعی؛

کارگران فلزکار ایتالیا موفق شدند رای خود را به کرسی بنشانند

پس از یک دوره طولانی مذاکرات و برگزاری یک اعتصاب، کارگران فلزکار ایتالیا توانستند به یک توافق جمعی با کارفرما دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه اتحادیه سراسری کارگران فلزکار ایتالیا در 16 ماه گذشته، یک سلسله مذاکرات طولانی با کارفرمای اصلی این صنعت در این کشور برگزار کردند.

این کارگران همچنین یک اعتصاب بیست ساعته نیز سازماندهی کردند و در نهایت در اواخر ماه نوامبر توانستند به یک توافق رضایتبخش دست پیدا کنند.

این توافق بین سه اتحادیه فلزکار و فدراسیون کارفرمایان صنعت فلز این کشور منعقد شده و 1.6 میلیون کارگر این صنعت را دربرمی‌گیرد.

این قرارداد که یک قرارداد چتری است، سطح مزایای دریافتی کارگران را افزایش می دهد و براساس برنامه ریزی به اتحادیه‌های کارگری اجازه می‌دهد در درازمدت برای بالاتررفتن دستمزد کارگران مذاکره کنند.

در این قرارداد، حق آموزش ضمن خدمت برای کارگران به رسمیت شناخته شده و سطح مشارکت کارگران در اداره کارخانه ها و واحدهای تولیدی بالا رفته. همچنین کارفرمایان موظف شده اند برای کارگران خدمات بیمه تکمیلی فراهم کنند و قوانین ایمنی را سفت و سخت‌تر اجرا کنند.

فعالان کارگری فلزکار ایتالیا می گویند در این توافق جمعی، اهم خواسته ها ما لحاظ شده و در مجموع، این توافق یک موفقیت محسوب می شود.

 

کد خبر : ۴۳۶۱۱۱