خبرگزاری کار ایران

بدحسابی کارفرما کارگران معدن زغال سنگ طزره را به تجمع کشاند

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۳۹۷

بیش از 500 کارگر معدن طزره در شهرستان شاهرود صبح امروز (20 آذر ماه)در واکنش به وضعیت نامعلوم مطالبات مزدی خود مقابل ساختمات اداری این واحد معدنی در طزره تجمع کردند.

کارگران معدن ذغال سنگ طزره با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: صبح امروز شنبه (20 آذر ماه) بیش از 500 نفر از همکاران  شیف صبح آن‌ها در محوطه این واحد معدنی مقابل ساختمان اداری تجمع صنفی برپا کرده اند.

این کارگران افزودند: دست کم چهارماه است  مزد پرداخت نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده است.

طبق اظهارات کارگران طزره، کارفرما در تجمعات قبلی  که آخرین آن روز یکشنبه (14 آذر ماه)بمدت یک ساعت برگزار شد  وعده داد که  تا پایان هفته (پنجشنبه 18 آذر ) بخشی از طلب مزدی آنها را پرداخت خواهد کرد اما ظاهرا این وعده عملی نشد و آنها دوباره اعتراض صنفی خود را از سرگرفته‌اند.

کارگران معدن طزره با یادآوری اینکه  دستمزد مربوط به ماههای مرداد ، شهریور ، مهر و آبان آنها به تاخیر افتاده است ، افزودند:از قرار معلوم چون خریداران ذغال سنگ هنوز به تعهدات مالی خود در برابر کارفرما عمل نکرده‌اند  دستمزد آنها به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات کارگرانی که در اجتماع صنفی امروز شرکت دارند  گفته می شود  یکی دیگر از نگرانی ما  این است  در صورت ادامه مشکلات مالی معدن و با توجه به اینکه به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم  کارفرما  علاوه بر مشکل پرداخت دستمزد  درپرداخت عیدی کارگران نیز دچار مشکل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز