خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری:

کارگران پولی برای مهارت آموزی ندارند/ نگرانی از خصوصی شدن آموزش در لایحه اصلاح قانون کار

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۹۸۰

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید در شرایطی که آموزش نیروهای کار مطابق ماده 107 قانون کار بر عهده وزرات کار است کارگران مجبور هستند گذراندن دوره های آموزشی از جیب خالی خود هزینه کنند.

«هادی ابوی»، فعال صنفی کارگری، در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: هم اکنون بسیازی از کارگران به دلیل اجرا نشدن مواد حمایتی قانون کار، مثل بند 1 و 2 ماده 41 وضعیت معیشتی نامطلوب دارند، حال در این شرایط باید برای گذراندن دوره‌های آموزشی به آموزشگاه‌ها آزاد مراجعه کنند.

ابوی با اشاره به لایحه معیوب اصلاح قانون کار، افزود: حال در این شرایط لایحه اصلاح قانون کار نیز در مجلس در دست بررسی است و مطابق این لایحه معیوب قرار است ماده 107 قانون کار در جهت خصوصی سازی امور آموزشی کارگران تغییر کند.  

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه اگر قرار است آموزش‌های ضمن خدمت کارگران پولی شود، قانون اساسی پایمال خواهد می شود، تصریح کرد: دولت مطابق قانونی اساسی موظف است که آموزش‌های رایگان ارائه ددهد اما چگونه کارگرانی که فاقد امنیت شغلی و امید به آینده هستند، قرار است هزینه‌های آموزش‌های ضمن خدمت را از جیب خالی خود بپردازند.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارکنان داروخانه های سراسر کشور در ادامه به آموزش های ضمن خدمات کارگران داروخانه‌های کشور اشاره کرد و افزود: انجمن‌های صنفی کارگری همواره پیگیر هستند که سازمان فنی حرفه‌ای آموزش های لازم را به کارگران ارائه کند اما تنها شاهد هستیم که سازمان فنی حرفه‌لای این مسئولیت را به آموزشگاه‌های آزاد سپرده است.

ابوی با بیان اینکه انجمن داروسازان به عنوان یک سازمان مردم نهاد زیر نظر وزارت بهداشت مسئولیت آموزش کارگران را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: کانون انجمن های صنفی کارکنان داروخانه های سراسر کشور همواره به سازمان فنی و حرفه‌ای یادآور شده است که باید به جای انجمن یاد شده وظیفه آموزش کارکنان داروخانه‌ها را بر عهده بگیرد چرا که کارکنان از نظر معیشتی توانایی هزینه کردن در این خصوص را ندارند.

ابوی در پایان با اشاره به کیفیت نامطلوب آموزش‌‌های بخش خصوصی تصریح کرد: کیفت آموزش‌های آموزشگاه‌های آزاد مطلوب نیست و تنها وقت و جیب کارکنان را خالی می‌کند. از این رو دولت موظف است که مطابق وظیفه حاکمیتی خود آموزش‌های رایگان و با کیفیت ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز