خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

افزایش حقوق کارگران بیش از کارمندان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۲۱۵

رییس فراکسیون کارگری مجلس تاکید دارد افزایش حقوق کارگران باید بیش از افزایش حقوق کارمندان باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب افزود: برای سال آتی همانند سال‌جاری عدد مشخصی را محاسبه و اعلام خواهیم کرد اما افزایش حقوق کارگران به میزان تورم بدون توجه به افزایش قیمت‌ها منطقی نیست زیرا چارچوب اشتباهی را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اینکه چه درصدی دستمزد کارگران افزایش یابد مهم نیست در واقع برای اعلام دستمزد کارگران در سال آینده وضعیت فعلی کارگران با آنچه باید داشته باشد مقایسه شود.

محجوب افزود: متاسفانه هم‌اکنون فاصله زیادی بین وضعیت کارگران با آنچه باید داشته باشند وجود دارد به گونه‌ای که دریافتی‌های فعلی یک‌سوم چیزی است که باید به آنها پرداخت شود بنابراین محاسبات نهایی را تا یک‌ماه آینده اعلام خواهیم کرد.

محجوب با بیان اینکه حقوق کارگران در سال گذشته 14 درصد افزایش داشته، گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال 96 افزایش 10 درصدی برای کارمندان در نظر گرفته شده، افزایش حقوق کارگران باید بیش از این مقدار باشد.

 دبیرکل خانه‌کارگر در پایان به خانه‌ملت گفت: در نظر گرفتن افزایش حقوق کارگران بر مبنای تورم اشتباه است چراکه معیشت؛ سطحی از کالاها و خدماتی است که یک فرد باید به آنها دسترسی پیدا کند لذا حداقل دسترسی در افزایش حقوق ها باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز