خبرگزاری کار ایران

فشار وام دهنگان اروپایی به یونان برای قطع حمایت از بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۴۹

در حالی که دولت یونان قصد دارد در آستانه سال نو یکه بسته‌ حمایتی 617 میلیون یوروی به بازنشتگان کم درآمد اختصاص دهد، وام دهندگان اروپایی در این خصوص به دولت هشدار داده‌ و تاکید کرده‌اند که کمک‌های خود را به حال تعلیق درمی‌آورند.

به گزارش ایلنا؛ پس از افزایش اعتراض بازنشتگان به سیاست‌های دولت یونان در خصوص کمرنگ شدن حمایت های اجتماعی، دولت یونان تصمیم گرفته که در آستانه سال نو یکه بسته حمایتی 617 میلیون یوروی به بازنشستگان کم درآمد اختصاص دهد.

این در حالی است که پس از علنی شدن این تصمیم دولت وام دهندگان اروپایی به دولت «الکسیس سیپراس»، هشدار دادند که این اقدام با عکس العمل جدی آنها مواجه خواهد شد.

در این راستا وام دهندگان اروپایی تهدید کرده‌‌اند که کمک‌های خود را به دولت یونان قطع خواهند تا دولت این کشور تصمیم خود را در این خصوص تغییر دهند.

این اولین بار نیست که وام دهندگان اروپایی دولت یونان را این چنین تحت فشار قرار می‌دهند. پیش از این نیز هر زمانی که دولت قصد داشت در چارچوبی مشخص از کارگران، بازنشستگان و سایر افراد کم درآمد حمایت کند وام دهندگان اروپایی تهدید کرده‌اند که  کمک‌های خود را به حال تعلیق درمی‌آورند.

به نظر نمی رسد که دولت چپگرای یونان توان مقاومت را در مقابل فشارهای وام دهندگان را داشته باشد و هر زمان که این فشارها افزایش یافته دولت از تصمیم خود عقب نشسته است.

لازم به ذکر است که ماه گذشته همزمان با سفر باراک اوباما به یونان چندین اعتصاب سراسری توسط سندیکاهای کارگری این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز