خبرگزاری کار ایران

پارلمان یونان طرح کمک به بازنشستگان کم درآمد را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۱۲۴

پارلمان یونان با وجود فشار وام دهندگان اروپایی طرح کمک 617 میلیون یورویی به بازنشستگان کم درآمد را تصویب کرد. کمک به بازنشستگان کم درآمد در آستانه سال نو میلادی قدرت خرید آنها را در ایام کریسمس افزایش می‌دهد.

یه گزارش ایلنا؛ پارلمان یونان طرح کمک 617 میلیون یورویی به بازنشستگان کم درآمد را در آستانه سال نو میلادی تصویب کرد. قرار است این 617 میلیون یورو به  1 میلیون 600 هزار بازنشسته پرداخت شود.

 «الکسیس سیپراس»، نخست وزیر یونان چندی پیش اعلام کرد که در راستای کمک با بازنشستگان کم درآمد این کشور قصد دارد با کمک نمایندگان مجلس طرحی را در این خصوص تصویب کند.

پس از اعلام این خبر توسط سیپراس، وام دهندگان اروپایی به مخالفت با این طرح پرداختند و تهدید کردند که اعطای وام به یونان منوط به اجرای کامل تعهدات این کشور است. 

حال به نظر می رسد که دولت یونان بدون در نظر گرفتن این تهدیدها تشخیص داده است که کمک به بازنشستگان کم بضاعت این کشور که قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، ضروری تر از در نظر گرفتن تعهدات دست و پا گیر وام دهندگان اروپایی است. 

 بازنشستگان هم اکنون از این کمک 617 میلون یورویی استقبال کردند اما تاکید دارند که دولت در سال های گذشته حقوق بازنشستگی آنان را نصف کرده است و حال این کمک می‌تواند تا حدودی در آستانه سال نو میلادی به کمک آنان آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز