خبرگزاری کار ایران

پس از ۲۵ روز بی‌توجهی نسبت به تجمع کارگران؛

سرما کارگران کشت و صنعت مهاباد را ناخوش کرد/ اصرار تجمع کنندگان به تجمع در مقابل کارخانه

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۳۹۳

بیش از بیست و پنج روز از تجمع صنفی کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد گذشته است.

کارگران معترض کشت و صنعت مهاباد در تماس‌های جداگانه با ایلنا از ادامه اعتراضات خود خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: با وجود اینکه دو روز است برف می‌بارد، همچنان بیرون درب مجتمع به تجمع ادامه داده‌ایم.

معترضان با بیان اینکه در طول روزهای گذشته به دلیل سرمای شدید و ایستادن بیرون مجتمع، مریض شده‌ایم و تعدادی از ما به شدت سرما‌خورده‌ایم، می‌گویند: همچنان در انتظار وجدان‌های بیدار هستیم. ما درخواست داریم نماینده مردم مهاباد در مجلس، استاندار آذربایجان غربی و باقی مقامات محلی و استانی فکری به حال ما بکنند.

بیش از ۵۰ نفر از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد که پس از واگذاری مجتمع از طریق مزایده، بیش از ۱۶ ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند، بیش از بیست و پنج روز است که در هوای سرد چادر زده‌اند و با افروختن آتش در سرما به تجمع خود ادامه داده‌اند.

این کارگران می‌گویند: مسئولان از ما می‌خواهند بعد ۱۶ ماه انتظار باز هم از صفر شروع کنیم و از طریق آن‌ها با سازمان بازرسی کشور نامه‌نگاری کنیم تا مشخص شود که در حین مزایده، حق و حقوق ما لحاظ نشده؛ این در حالیست که این مقامات همه در جریان مشکلات ما هستند اما به هیچ وجه پاسخگوی مطالبات قانونی ما نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز