خبرگزاری کار ایران

8کارگر کارخانه «مانا ساز» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۷۴۲

منابع خبری ایلنا در کارخانه « گسترش مانا ساز» از تعدیل دست کم 8 کارگر این واحد صنعتی با اتمام قرار داد کار خبر می‌دهند.

کارگران این واحد صنعتی واقع درشهرستان آبیک در تماس با ایلنا افزودند: این اخراج در تاریخ اول دی  ماه   جاری  در حالی انجام شده است که پیشتر کارفرما اسامی 20 نفر از کارگران را در لیست اخراج قرار داده بود.

به گفته آنان ، هرکدام از کارگر تعدیل شده تا نزدیک به 10 سال سابقه کاری داشته‌اند و هم اکنون برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار آبیک شکایتی را مطرح کرده‌اند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از تعدیل‌های اخیر هنوز نزدیک به 70کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا همکاران باقیمانده آنها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران  اخراجی کارخانه گسترش مانا ساز در بخش دیگری از مشکلات خود  گفتند: در حال حاضر کارفرمای این  واحد تولیدکننده قطعات سنگین بتنی و فلزی به بهانه نامطلوب بودن شرایط تولید به  کارگران در خواست مرخصی اجباری  داده است.

طبق اظهارات کارگران گسترش مانا ساز در حال حاضر تعدادی کمی از کارگران با در خواست یک ماهه مرخصی اجباری کارفرما موافقت کرده  و مابقی مردد هستند.

کارگران گسترش مانا ساز با بیان اینکه با شرایط پیش آمده هیچ تضمینی برای امنیت شغلی کارگرانی که از مرخصی اجباری  باز می گردند وجود ندارد  در خاتمه درباره مطالبات معوقه خود می‌گویند؛  از شهریور ماه دستمزد وسایر مزایا  مزدی خود را از کارفرما طلبکاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز