خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه ملی کارگران افغانستان:

جان کارگران ساختمانی افغانستان برای دولت اهمیتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۹۳۵

رئیس اتحادیه ملی کارگران افغانستان می‌گوید جان کارگران ساختمانی این کشور برای دولت اهمیتی ندارد چرا که دولت با شرکت ها و افرادی که حقوق کارگران را نقض می کنند، برخوردی نمی کند. وی همچنین تاکید دارد که برای محاکمه خاطیان باید دادگاه ای ویژه کار تشکیل شود.

به گزارش ایلنا؛ سال 2016 میلادی تعداد زیای از کارگران افغان در پروژه های ساختمانی جان خود را از دست داده اند. دولت افغانستان در این خصوص آماری اعلام نکرده است اما اتحادیه های کارگری افغانستان از مرگ بیش از 100 کارگر در سال 2016  میلادی خبر می دهند.

حال « معروف قادری»، رئیس اتحادیه ملی کارگران افغانستان به یک شبکه رادیویی محلی این کشورگفته است که جان کارگران ساختمانی برای دولت اهمیتی ندارد چرا که با شرکت ها و افرادی که حقوق کارگران را نقض می کنند برخوردی نمی کند.

رئیس اتحادیه ملی کارگران افغانستان تاکید دارد که شرکت هایی که در پروژه های ساختمانی افغانستان فعالیت دارند الزامی برای رعایت ایمنی کارگاه برای خود نمی بینند از این رو برای پایین آوردن هزینه‌های ساخت و ساز کارگران را بدون برخورداری از امکانات اولیه، مثل کلاه ایمنی و کمربند به بالای داربست می فرستند.

از سویی قانون کار افغانستان کارفرمایان را ملزم کرده است که قواعد فنی ایمنی، حفظ سلامت محیط تولید، آتش‌نشانی، عرضه خدمات اولیه طبی و سایر قواعد حفاظت کار را به صورت مداوم به کارکنان آموزش دهد. این قانون همچنین کارفرمایان را ملزم کرده است تا در صورت بروز حادثه‌ کارگران را به بیمارستان منتقل و هزینه درمان آن‌ها را فراهم کنند.

با این وجود آنچنان که رئیس اتحادیه ملی کارگران افغانستان می‌گوید عدم نظارت بر اجرای قانون موجب شده است که خاطیان بدون توجه به عواقب کار خود جان کارگران ساختمانی را به خطر بی اندازند.

قادری تاکید دارد که برای محاکمه خاطیان باید دادگاه ای ویژه کار تشکیل شود تا با مطابقت دادن قوانین با خاطیان برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز