خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران پلی اکریل خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

توقیف اموال پلی اکریل متوقف شود/ به شعار راه‌اندازی تولید دلخوش بودیم

جمعی از کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان، با امضای طوماری نسبت به توقیف اموال این شرکت توسط تامین اجتماعی اعتراض کرده و خواستار توقف این روند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان، طوماری خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امضا کرده‌اند.

از قرار معلوم، سازمان تامین اجتماعی به بهانه بدهی شرکت پلی اکریل اقدام به توقیف و مزایده بخشی از دارایی‌های این شرکت (ویلاهای موجود در دهکده تفریحی زاینده رود) کرده است و کارگران با امضای این طومار، خواستار توقف توقیف این اموال شده‌اند.

متن این طومار که رونوشت آن برای مسئولان استان اصفهان ارسال شده، به شرح زیر است:

احتراما همانگونه که مستحضرید کارگران شرکت پلی اکریل ایران حدود شش ماه حقوق معوقه داشته و آنچه آنان را در این ماه‌های پرمخاطره گذشته همچنان دلگرم نگه داشته است، امید به راه اندازی مجدد تولید است. پرسنل زحمتکش گمان این دارند که با حضور در صحنه و تلاش برای راه‌اندازی تولید، آینده‌ای روشن پیش رو خواهیم داشت و این موضوع هنوز نور امیدی در دل این کارگران خسته است. ولی متاسفانه با خبر شدیم که ویلاهای چادگن که جزء معدود سرمایه و دارایی باقی مانده از این پیکر نحیف بوده، نیز دستخوش دست‌اندازی سازمان تامین اجتماعی شده و تنها پشتوانه و امید به آینده کارگران را به ناامیدی تبدیل کرده است. سازمان تامین اجتماعی که بنیان وجودی و اعتبار خود را از این کارگران به عاریت گرفته، در عوض حمایت از تولید، بر پیکر نیمه جان این صنعت مادر لگد زده و اینگونه چوب حراج زدن و به ثمن بخس فروختن این املاک اسباب شرم و خجالت را پدید آورده است.

مسئولین محترم مگر نه این است که حقوق کارگر از دیون ممتاز بوده و هر آچه که از ما یملک هم باقی مانده باشد متعلق به کارگران و در ‌‌نهایت در خدمت تولید و به گردش درآمدن چرخ تولید و صنعت است. پس در هر صورت تسخیر و تملک غیرقانونی ویلاهای چادگان، کارگران پلی اکریل امید خود به آینده را واهی دانسته و شعار راه‌اندازی تولید را دستمایه استثمار خود خواهیم دانست و پی خواهیم برد وقتی مسئولین خود آگاهانه یا ناآگاهانه تیشه به ریشه تولید می‌زنند از کارگر مظلوم چه انتظاری خواهند داشت. لذا از باب تظلم عاجزانه از شما مسئولین دلسوز خواستاریم تا موضوع توقیف اموال شرکت پلی اکریل را پیگیری و متعاقبا دستور توقف عملیات اجرایی مربوطه تا تعیین تکلیف حقوق و مزایای پرسنل را صادر فرمایید.

کد خبر : ۴۴۳۰۸۹