خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران کشت و صنعت مهاباد در چادرها/ مذاکرات در اداره کار به نتیجه نرسید

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۸۲۲

بیش از سه هفته است که کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد بیرون مجتمع به نشانه اعتراض چادر زده‌اند. این کارگران می گویند مذاکرات با کارفرما و مقامات محلی بی‌نتیجه بوده‌است.

کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد در تماس با ایلنا از ادامه اعتراضات صنفی خود خبر دادند.

این کارگران، بیش از سه هفته است که بیرون مجتمع چادر زده‌اند و در سرما و یخبندان، به نشانه اعتراض به عدم دریافت دستمزد، حتی شب‌ها را هم در این چادر‌ها به سر می‌برند.

معترضان می‌گویند: بیش از شانزده ماه است که دستمزد ما پرداخت نشده؛ به گفته یکی از این کارگران، ما خواهان اجرای ماده ۱۲ قانون کار هستیم؛ او می‌گوید به راستی چرا کارفرما و مقامات پس از برگزاری مزایده، کارگران را قربانی کرده‌اند؟

این کارگران در عین حال از برگزاری یک جلسه مذاکره در اداره کار مهاباد در شنبه (۱۱ دی) خبر دادند. از قرار معلوم در این جلسه، چهار نفر از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرما، مقامات اداره کار و مسئولان محلی شرکت داشته‌اند.

یکی از کارگران حاضر در این جلسه با بیان اینکه این مذاکرات بی‌نتیجه خاتمه یافت؛ می‌گوید: ما حاضر بودیم ۵۰ در صد از مطالبات را دریافت کنیم و به کارفرما فرصت بدهیم تا مشکلات را حل و باقی طلب ما را واریز کند؛ اما طرف مقابل این پیشنهاد را قبول نکرد، پیشنهاد آن‌ها این است که برای یک ماه اعتراض را متوقف کنید تا مشکلات را حل کنیم، اما ما نمی‌توانیم این پیشنهاد را بپذیریم؛ چرا که در ماههای گذشته هیچ قدمی در جهت حل مشکلات ما برداشته نشده.

کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد می‌گویند صدایمان به جایی نمی‌رسد. به نظر می‌رسد هیچ کس حامی ما نیست و همه مسئولان شهر و مقامات محلی، از کارفرما حمایت می‌کنند؛ برای ما به جز ادامه این اعتراضات هیچ راهی نمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز