خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون:

توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت اصلی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۸۳۲

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری اولویت اصلی ماست، از معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، یاوری در چهارمین نشست تخصصی دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: برای صیانت از نیروی کار و حمایت از پایداری تولید، چتر حمایتی بیمه بیکاری  با گسترش دامنه پوشش برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند همچنان در دستور کار ما قرار دارد و نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: چتر حمایتی بیمه بیکاری با رویکرد اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران در برزخ بیکاری ، با جدیت پیگیری می شود و در این راستا استاندارد سازی تعاریف و مفاهیم بیمه بیکاری انجام و برای بهره برداری و اجرا به سراسر کشور اعلام و ابلاغ شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد آنهاست، خاطر نشان کرد: توانمند سازی این افراد از طریق معرفی آنها به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب و افزایش مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و همچنین طی مسیر برای خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار با جدیت دنبال می شود .

یاوری تاکید کرد: تمام هزینه های آموزش فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری برای کسب و ارتقا مهارت بدون محدودیت از حساب بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در سال 1394 بیش از 28 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند و در شش ماهه اول سال جاری نیز حدود 17 هزار نفر از این افراد دوره های آموزشی مهارت را در این سازمان می گذرانند.  

وی افزود: با دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در جهت صیانت از نیروی کار و حمایت از کارگران و کارفرمایان حمایت بنگاه های اقتصادی مشکل دار به طور مستمر دنبال می شود و این موضوع باعث خرسندی کارگران و کارفرمایان شده است.

یاوری با اشاره به حضور به موقع مسئولان حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان ها در بنگاه های اقتصادی مشکل دار و ارائه مشاوره در محیط کار آنها افزود: این موضوع در سال های گذشته  باعث جلوگیری از ریزش نیروی کار و تثبیت اشتغال کارگران شاغل در بنگاه ها شده است.

وی ادامه داد: مشکلات بنگاه های اقتصادی فقط نقدینگی نیست، مشکلات بنگاه ها به دو دسته «درون کارگاهی » و «برون کارگاهی» تقسیم بندی می شود که پاره ای از مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار با تدابیر مدیریتی کارفرمایان و سهام داران و مدیران قابل حل و فصل است و مشکلات درون کارگاهی در این زمره اند.

وی اعلام کرد: استاندارد سازی تعاریف و مفاهیم بنگاه های مشکل دار در مراحل پایانی تهیه و تدوین است.

وی همچنین از نصب سیستم مکانیزه حضور و غیاب با ثبت اثر انگشت در بیست و سه استان کشور خبر داد و افزود: این سیستم در تنظیم منابع و مصارف بیمه بیکاری و جلوگیری از پرداخت های «بن غیر حق» بسیار موثر و کارساز بوده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد : با گذشت حدود 30 سال از اجرای قانون بیمه بیکاری ، قانون و آیین نامه بیمه بیکاری، خدمات حمایتی ارزشمندی را به جامعه کار و تولید ارائه کرده است و موثرترین حمایت ها را از کارگرانی که از کار بیکار شده اند را داشته است.

وی افزود: هرگونه اصلاح در قانون بیمه بیکاری با دقت و توجه تمام و اخذ نظر کارشناسان و صاحب نظران و خبرگان از سراسر کشور و هم چنین ذینفعان و شرکای اجتماعی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز