خبرگزاری کار ایران

بررسی ماده 86 لایحه برنامه ششم به جلسه شامگاهی مجلس موکول شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۵۱۳

به دنبال مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب متن پیشنهادی دولت برای ماده 86 لایحه برنامه ششم توسعه، تصمیم گیری در خصوص سرنوشت صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی درمانی به جلسه شامگاهی مجلس موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در واپسین لحظات جلسه بعد از ظهر امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رد پیشنهادی دولت تصمیم گرفتند تا در نشست شامگاهی خود در خصوص بیمه‌های درمانی اجتماعی (موضوع ماده 86 لایحه برنامه ششم توسعه) تصمیم گیری کنند.

ولی ملکی نماینده مشکین شهر، در مقام موافق تصویب لایحه پیشنهادی دولت در ابتدای شروع بررسی ماده 86 لایحه برنامه ششم توسعه با اشاره به مشکلات پیشبرد طرح تحول سلامت گفت:‌ تفکیک خریدار و فروشنده در حال حاضر صورتپذیر نیست چرا که وزارت بهداشت به عنوان متولی درمان ، تعرفه‌ها را قیمت‌گذاری می‌کند.

وی برای نمونه وزارت نفت و نیرو اشاره کرد و افزود: وزارت نفت خود قیمت‌های حامل‌های انرژی را تنظیم می‌کند از این رو وزارت بهداشت نیز نمی‌تواند به عنوان عرضه کننده خدمات تعرفه‌گذای کند چرا که بیشتر امکانات درمان در اختیار وزارت بهداشت است.

ملکی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 83 تفکیک بیمه‌ها در مجلس رأی نیاورد ، گفت: نباید با رأی به تجمیع بیمه‌ها بازگشت به عقب داشته باشیم.

وی با اشاره به ناهماهنگی ها و اختلاف میان وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه‌ها بر سر بیمه درمان و بازنشستگی تصریح کرد: بیمه درمان و بازنشستگی در همه جای دنیا بر اساس ضوابطی مشخص اداره می‌شود. در ایران اما درمان و بازنشستگی دست وزارت بهداشت و تامین اجتماعی است که این مشکلاتی را به خودی خود ایجاد می‌کند و باعث ناهماهنگی‌هایی می‌شود.

وی در پایان افزود: تصمیم گیری در خصوص درمان امری برنامه‌ای نیست بلکه نیاز به بررسی‌های دقیق و کارشناسی شده بلندمدت دارد.

در ادامه جلسه عابدی، به عنوان مخالف متن پیشنهادی دولت در ماده 86 به ایراد سخنرانی پرداخت.

عابدی با اشاره به مشکلات طرح تحول سلامت گفت: در لایحه اصلی چیزی در این خصوص نیامده است که بتوان به آن استناد کرد. نباید فراموش کنیم که تولیت بخش سلامت به وزارت بهداشت اختصاص دارد. چطور می‌توان با توجه به این قانون از وزارت بهداشت انتظار رسیدگی به بخش سلامت را نداشت. چطور تولیت اجازه دارد در بخش سلامت ورود کنند و نمی‌توانند نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: در اینجا تعیین می‌کنیم که چه کسی باید به سلامت مردم تصمیم‌گیری کنند و بیمه چگونه باید عمل کند و بودجه به این موارد به چه اندازه باید تخصیص داده شود. کسی که در سلامت تخصص دارد باید در این زمینه اظهارنظر کند. وزارت بهداشت باید به سیستم‌هایی مانند پزشک خانواده و ... را به رسیدگی کند. باید توجه داشت که مردم از خدمات وزارت بهداشت رضایت کامل را دارند و اکنون کسی به خاطر نداشتن پول پشت در بیمارستان‌ها حضور ندارد.

ادامه بررسی ماده 86 لایحه بودجه سال 96 پس از برگزاری یک استراحت کوتاه از دقایقی دیگر آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز