خبرگزاری کار ایران

اتحادیه‌های کارگری جهانی خواستار شدند؛

توقف فشار بر علیه فعالان کارگری صنعت نساجی در بنگلادش

اتحادیه‌های جهانی کارگری با ارسال نامه‌ای به مقامات بنگلادش، خواستار توقف آزار و اذیت فعالان کارگری صنعت نساجی در این کشور شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته‌های گذشته، هزاران کارگر صنعت نساجی در بنگلادش بار‌ها به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش دستمزد و بازگشت به کار همکاران اخراجی خود شدند.

این تجمعات صنفی با برخورد پلیس مواجه شد و تعداد زیادی از فعالان کارگری دستگیر شدند. در حال حاضر یازده تن از رهبران اتحادیه‌ای این کشور در بازداشت به سر می‌برند؛ بیش از ۱۶۰۰ کارگر معترض اخراج شده و مقامات قضایی کشور برای حدود ششصد نفر از شرکت کنندگان در تجمع، پرونده تعقیب قضایی گشوده‌اند.

حالا، در روزهای اخیر اتحادیه‌های کارگری جهانی از جمله اتحادیه جهانی صنایع (IndustriALL) در نامه‌ای خطاب به مقامات دولت بنگلادش، خواستار توقف بازداشت و آزار و اذیت فعالان کارگری بخش نساجی این کشور شده‌اند.

در این نامه از کارفرمایان صنعت نساجی و پوشاک بنگلادش که همه صاحبان برندهای جهانی هستند و همچنین از دولت این کشور خواسته شده، هرچه سریع‌تر فعالان بازداشتی را بی‌قید و شرط آزاد کنند و موجبات بازگشت به کار اخراجی‌ها را فراهم آورند. در این نامه آمده آزار و اذیت فعالین صنفی در این کشور بایستی متوقف شود.

کد خبر : ۴۴۵۳۷۵