خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی مطرح کرد؛

کارخانه هپکو اراک از سوی سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف می شود

کد خبر : ۴۴۵۸۹۳

رسیدگی به تنگناهای کارخانه هپکو اراک از سوی سازمان خصوصی سازی به جریان افتاده و در اسرع وقت تعیین تکلیف می شود

به گزارش ایلنا، در حالی که کارگران کارخانه هپکو دومین روز از اعتراضات  خود را برپا کردند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اعلام کرد: رسیدگی به تنگناهای کارخانه هپکو اراک از سوی سازمان خصوصی سازی به جریان افتاده و در اسرع وقت تعیین تکلیف می شود.

«ظفر افشون» گفت: با توجه به اینکه مدیریت فعلی کارخانه هپکو به تعهدات قانونی خود عمل نکرده، بر اساس قانون تعیین تکلیف این کارخانه در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی در برخورد با مالک به عنوان فردی که چنین سرمایه ملی و برند ملی را طبق اصل 44 خریداری کرده موظف به برخورد قاطعانه است که این مهم با جدیت دنبال می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: کارخانه هپکو اراک با با شرایط 20 درصد نقد و مابقی به صورت اقساط پنج ساله در دولت نهم به بخش خصوصی واگذار شده اما سرمایه گذار نه تنها به تعهدات خود در خصوص پرداخت اقساط به دولت عمل نکرده بلکه با برنامه های غیر کارشناسی، این شرکت هم اکنون به حالت نیمه تعطیل درآمده است. 

افشون بیان کرد: بر اساس پیگیری های مدیریت ارشد استان مرکزی 450 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از سوی ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی کشور برای ساماندهی شرایط فعلی و پرداخت معوقات کارگران، کارخانه هپکو در نظر گرفته شده که در صورت ارائه ضمانت نامه قانونی این میزان تسهیلات در اسرع وقت در اختیار این کارخانه قرار می گیرد. 

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن ، آلمان ، سوئد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز