خبرگزاری کار ایران

۳۸ روز تجمع کارگران کشت و صنعت در هوای سرد/ دیروز گفتند چادر‌ها را جمع کنید

روز گذشته در سی و هفتمین روز از تجمع صنفی، کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد مجبور شدند چادرها را جمع کنند. این کارگران همچنان به تجمع خود ادامه می‌دهند.

کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد در تماس‌های جداگانه با ایلنا از ادامه تجمع صنفی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، امروز (بیستم دی ماه)، ۳۸ امین روز از تجمع صنفی این کارگران در بیرون مجتمع و در فضای باز است.

بیش از ۵۰ نفر از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد که پس از واگذاری مجتمع از طریق مزایده، بیش از ۱۶ ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند، در سی و هشت روز گذشته، در هوای سرد چادر زدند و با افروختن آتش در سرما به تجمع خود ادامه دادند.

حالا نماینده این کارگران که همچنان بیرون مجتمع ایستاده‌اند و در حال اعتراض هستند، می‌گوید: در روز سی و هفتم تجمع، آمدند و از ما خواستند که چادر‌ها را جمع کنیم. نیروی انتظامی با حکم آمد و گفت چادر‌ها غیرقانونی است؛ باید جمع شود.

1

این کارگر با بیان اینکه مسئولان محلی و استانی در این مدت طولانی اعتراض، پاسخگوی کارگران نبوده‌اند؛ ادامه داد: نه تنها حق و حقوق ما را ندادند بلکه مجبورمان کردند چادر‌ها را هم جمع کنیم. مراجعات ما به مقامات هیچ نتیجه‌ای نداشته است اما چه با چادر چه بدون آن، به اعتراض ادامه می‌دهیم.

در عین حال که این کارگران همچنان به اعتراض خود ادامه می‌دهند، تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس تلفنی با نماینده مردم مهاباد در مجلس تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است.

 

کد خبر : ۴۴۶۲۱۰