خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران هپکو وارد سومین روز شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۲۹۳

صبح امروز کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین «هپکو» اراک برای سومین متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفیشان، در محوطه این واحد تولیدی اجتماع کردند.

اعتراض صنفی کارگران «هپکو اراک» امروز در حالی وارد سومین روز خود شد که در جریان اعتراض صنفی روز گذشته، یک تشکل صنفی کارگری استان مرکزی با ارسال نامه‌ای از مسئولان سازمان گسترش نوسازی ایران در خواست کرده است تا مسئولیت مدیریت این واحد تولیدی را دوباره برعهده بگیرد.

منابع کارگری ایلنا در شرکت هپکو با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: که نامه مذکور از سوی مجمع نمایندگان کارگران استان مرکزی نوشته شده است.

در عین حال این منابع گفتند که صبح امروز (دوشنبه ۲۰ دی ماه) کارگران کارخانه هپکو برای سومین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفیشان به تبع ناتوانی مالی بخش خصوصی کارخانه در محوطه کارخانه اجتماع کردند.

بیش از ۵۰۰کارگر کارخانه ماشین سازی هپکو اراک از روز شنبه ۱۸ دی ماه تاکنون با برپایی تجمع در محوطه این کارخانه ومیدان اصلی شهر اراک خواستار پرداخت دست کم ۵ ماه حقوق معوقه و همچنین تعیین تکلیف سهامدار اصلی این کارخانه شده‌اند.

به گفته این کارگران شرکت هپکو، در حالی سهامدار اصلی کارخانه این واحد را در سال ۸۶ به ارزش مالی ۷۰ میلیارد تومان خریداری کرده است که قرار بود وی در ابتدا بعد از پرداخت ۲۰ درصد از مبلغ توافق شده مابقی را طی چهارو نیم سال آینده بصورت اقساطی پرداخت کند.

طبق ادعای کارگران بخش خصوصی نه تنها کارفرمای بخش خصوصی بعد از گذشت ۵ سال از زمان تعهدات مالی خود نتوانسته است بدهی مالی خود را بصورت اقساطی پرداخت کند بلکه چند سالی است قصد دارد این کارخانه را به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی تعطیل ومنحل کند.

به گفته معترضین ادعای نداشتن توجیه اقتصادی در حالی از سوی سهامدار بخش خصوصی مطرح است که طبق اسناد موجود فقط در سال نخست واگذاری (سال ۸۶) شرکت هپکو این سهامدار بیش از ۱۷ میلیارد تومان سود سهام برداشت کرده است.

به ادعای کارگران معترض هپکو، قصد سهامدار اصلی کارخانه مبنی بر فروش زمین کارخانه است. به گفتهٔ آن‌ها قیمت بالای ۱۱۵ هکتارزمینی که کارخانه در آن قرار دارد باعث شده سهامداران در صدد فروش آن باشند و در این بین با متوقف کردن تولیدات و به تاخیر انداختن دستمزد کارگران قصد دارند کارخانه را به تعطیلی ودر ‌‌‌نهایت به انحلال بکشانند. کارگران می‌گویند، مشخص نیست در این بین تکلیف حق و حقوق کارگران که مرتب به تعویق می‌افتد چه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز