خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

تجمع صنفی کارگران سامان کاشی بروجرد در پی معوقات بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۱۴۱

عصر امروز کارگران سامان کاشی بروجرد با تجمع صنفی خواستار پرداخت حق بیمه بیکاری معوق خود شدند.

به گزارش ایلنا، حدود 80 نفر از این کارگران مقابل سازمان تأمین اجتماعی این شهر به دلیل آنچه تعلل کارفرما در پرداخت حق بیمه هر ماه کارگران گفته می‌شود، تجمع کردند.

به گفته کارگران، کارفرما حق بیمه را به حساب تأمین اجتماعی واریز نکرده لذا تا زمانی که پرداخت حق بیمه کارگران به روز نشود تامین اجتماعی نمی‌تواند بیمه بیکاری آنها را برقرار کند.

همچنین گفته می‌شود، 56 نفر از کارگران سامان کاشی بروجرد در آستانه بازنشستگی بوده اما کارفرما بیمه آنها را واریز نکرده و شرایط برای بازنشستگی آنها فراهم نیست.

این اعتراض در حالی رخ می‌دهد که ماه گذشته (30 آذر) کارگران کاشی سامان کاشی بروجرد در اعتراض به بی‌توجهی مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات مزدی خود مقابل ساختمان فرمانداری بروجرد تجمع کردند.

به گفته کارگران سامان کاشی در نتیجه فشارهای ناشی از بحران مالی که با آن دست به گریبانند همراه نمایندگان این واحد صنعتی، از یک‌سال و نیم پیش مرتب و دسته‌جمعی مقابل دفا‌تر مسئولان شهرستانی، استانی و مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به تجمع زده‌اند.

طبق اظهارات کارگران سامان کاشی، این واحد به علت  مشکلات مالی، نبود سرمایه در گردش و بازار فروش، عدم نقدینگی و تهیه مواد اولیه و بدهکاری به سیستم بانکی از اسفندماه سال 93 تاکنون نیمه‌تعطیل است.

سال‌های گذشته این کارخانه با بیش از 400 کارگر فعالیت داشته که بیش از 250 کارگر آن اخراج شده‌اند و هم‌اکنون این واحد نیمه‌فعال با حدود 100 کارگر و با ظرفیت اندک کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز