خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران هپکو به روز پنجم رسید/ خصوصی سازی بی‌برنامه مشکل کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۶۸۳

همزمان با شروع پنجمین روز از اعتراض صنفی کارگران، کارخانه هپکو در استان مرکزی، رئیس کانون هماهنگی وشوراهای اسلامی کار این استان از بی‌توجه‌ای مسئولان مربوطه به وضعیت کارگران معترض انتقاد کرد.

«ابوالفضل پور وفایی» رئیس کانون هماهنگی وشوراهای اسلامی کار استان مرکزی به ایلنا گفت: در حال حاضر 5 روز از اجتماع صنفی بیش از 1000 کارگر کارخانه هپکو اراک  در یک هفته گذشته می‌گذرد اما هیچ کدام از مسئولان  هنوز به صورت جدی به خواسته‌های  کارگران هپکو اهمیت  نداده اند.

به گفته این فعال صنفی، شرکت هپکو حدود 10 سال پیش(86) از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد اما با افزایش مشکلات مالی علاوه بر کاهش تولید نتوانست اشتغال بیش از 2 هزار کارگر خود را حفظ کند و به تدریج با تعدیل و بازنشستگی، تعداد کارگران اکنون به  حداقل نیم  رسیده است.

طبق اظهارات وی خصوصی‌سازی بدون برنامه در «هپکو» بیشترین ضربه را به تولید و زندگی کارگران آن وارد کرده بطوری که اکنون این کارخانه با کمترین ظرفیت تولید و حداقل نیروی کار به  فعالیت  ادامه می‌دهد.

پور وفایی در ادامه گفت: بخش دیگری  از مشکلات  هپکو را ناشی از سوء مدیریت  است به ادعای وی ، بخش خصوصی کارخانه هنوز نتوانسته است به تعهدات مالی خود در قبال خرید کارخانه  عمل کند ودر این زمینه  نیز می توان گفت  مسئولان مربوطه نیز نظارت ودقت لازم را  حین واگذاری انجام نداده اند.

رئیس کانون هماهنگی وشوراهای اسلامی کار استان مرکزی با بیان اینکه رساندن پیام حق طلبانه کارگران به مردم و مسئولان از وظایف این نهاد کارگری است افزود: در زمینه پی گیری مشکلات کارگران هپکو کانون هماهنگی شوراهای کار استان مرکزی نیز به نوبه خود تمام تلاش خود را برای پی گیری مطالبات کارگران این واحد با مسئولان مربوطه  انجام داده است  که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

وی خارج شدن شرکت هپکو از سلطه بخش خصوصی را از مواضع کارگران و تشکیلات کارگری برشمرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه بخش خصوصی تا بحال توان اجرایی و همینطور مدیریت درستی در اداره این واحد صنعتی نداشته است بهتر است تا این واحد صنعتی مجددا به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت کارگران نیز حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

این فعال کارگری با یادآوری این مطلب که واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی در زمان خودش با تفکری غیر کار‌شناسی همراه بوده است، گفت: واگذاری می‌بایست بصورت کارشناسی وبا دقت ونظارت انجام شود تا بعدها کارحانهو کارگران آن با مشکل روبرو نشوند.

پوروفایی، در ادامه با بیان اینکه اخیرا برخی افراد از اجتماع  چند روزه کارگران  هپکو برداشت سیاسی کرده اند گفت:آنان برای تحقق حقوق صنفی‌شان تجمع کرده اند و انگ زدن به کارگرانی که بدنبال حقوق خود هستند روا نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز