خبرگزاری کار ایران

50 کارگر فیبر ایران انزلی بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۴۹

منابع خبری ایلنا در کارخانه « کارخانه فیبر ایران » از تعدیل دست کم50 کارگر این واحد صنعتی با اتمام قرار داد کار خبر می‌دهند.

کارگران این واحد صنعتی واقع در منطقه آزاد انزلی در تماس با ایلنا افزودند: تا پیش از این اتفاق حدود  110 کارگر بودیم اما از 16 آذر ماه گذشته به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان می‌شود، در قالب یک گروه 50 نفره تعدیل شدیم.

کارخانه فیبر ایران انزلی در منطقه آزاد انزلی  واقع شده است و از قرار معلوم هرکدام از کارگر تعدیل شده تا نزدیک به 18سال سابقه کاری داشته‌اند.

به گفته آنان کارفرمای این واحد  تولیدی مدعی است  توان پرداخت به موقع حقوق حدود 50کارگر شاغل در کارخانه را ندارد، به همین دلیل با تعدیل  کارگران قصد کاهش هزینه‌های جاری کارخانه را دارد.

به ادعای آنان این تعدیل‌ها در حالی اتفاق افتاده است که پیشتر کارفرما قصد داشت ، کارخانه را به بهانه نوسازی چند ماهی تعطیل کند  اما از آن زمان تا کنون با پی گیری کارگران نیمی از کارگران برای انجام کار نوسازی ه کار سابقشان بازگشتند.

این کارگران می‌گویند همکاران باقی‌مانده آنها که تعدادشان به حدود 60 نفر می رسد تقریبا به صورت روزانه برای انجام تعمیرات در محل  کارشان حضور دارند و در مقابل  کارگران اخراجی که بدنبال مقرری بیمه بیکاری هستند برای پیگیری مطالبات مزدی خود در دفتر اشتغال منطقه آزاد انزلی  شکایتی را مطرح کرده‌اند.

همچنین این کارگران می گویند، مشکلات این کارخانه  از سال 92 زمانی آغاز شده است که در طول این مدت میزان تولیدات این کارخانه  که بخشی از آن از طریق وشرکتهای واسطه ای به کشوری های خارجی  صادر می شد به حداقل رسیده است.

بنا بر ادعای کارگران این کارخانه، کارفرما در زمان اخراج به آنها وعده داده است پس از برطرف شدن مشکلات کارخانه دوباره همه آنها به کار سابق خود بازگردانده خواهند شد.

کارگران فیبر ایران انزلی با بیان اینکه با شرایط پیش آمده هیچ تضمینی برای امنیت شغلی کارگرانی که موقتا اخراج شده  وجود ندارد  در خاتمه درباره مطالبات معوقه خود می‌گویند؛  از شهریور ماه دستمزد وسایر مزایا  مزدی خود را از کارفرما طلبکاریم.همچنین  دو ماه از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی واریز نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز