خبرگزاری کار ایران

با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی؛

واحد تولیدی صنعتی هپکوی اراک واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۲۲

به دلیل نبود مدیریت هدفمند و صحیح سهامدار شرکت هپکو با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی این شرکت به خریدار جدیدی واگذار می‌شود.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اعلام کرد، به دلیل نبود مدیریت هدفمند و صحیح سهامدار شرکت هپکو با تصمیم سازمان خصوصی سازی این شرکت به خریدار جدیدی واگذار می شود.

«ظفر افشون» اظهار داشت: در نشست روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، استاندار مرکزی، نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شورای کارگران هپکو و مدیرعامل این شرکت، تصمیم نهایی برای وضعیت هپکو اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون مدیریتی مناسبی و هدفمند از جانب سهامدار این شرکت مشاهده نشده و نیز حقوق کارگران با تاخیر بسیاری مواجه شده است، بر سلب مالکیت سهامدار فعلی این شرکت تاکید شد.

افشون تصریح کرد: بر این اساس، تصمیم بر سلب مدیریت در دستور کار قرار گرفت و تقاضای چهار خریدار حقوقی برای شرکت هپکو اراک پس از ارزیابی نهایی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود ظرف هفته آینده هپکو به خریدار جدید واگذار و حقوق کارگران نیز پرداخت شود.

افشون گفت: معاونت اقتصادی استانداری مرکزی برای تکمیل ظرفیت تولیدی بنگاه های اقتصادی سطح استان با تزریق تسهیلات جدید برای تکمیل بخشی از ظرفیت تولیدی تلاش می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 700 واحد تولیدی در استان مرکزی پرداخت شده و همواره در کارگروه ستاد تسهیل و رفع تولید بر حفظ اشتغال موجود و احیای صنایع تاکید جدی شده است.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکت های اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز