خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید برای همه آتش‌نشان‌ها سختی کار لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۵۴۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در ایستگاه یک سازمان آتش نشانی شهادت آتش نشان‌های جان باخته در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و تاکید کرد که باید برای همه آتش‌نشانان شرایط سختی کار لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در ایستگاه یک سازمان آتش نشانی واقع در خیابان حسن آباد شهادت آتش‌نشانهای جانباخته در  حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت.

ربیعی افزود: این آتش نشانان در ادامه شهادت سربازان در جبهه جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و فداکاری خود را ثابت کردند و این درحالی بود که آنها می‌دانستند آگاهانه در راه از دست دادن جان خود گام برمی‌دارند.

ربیعی با بیان اینکه باید از فداکاری آتش نشانان درس اخلاق و انسانیت بگیریم، تاکید کرد: اگر آتش نشانان جان باخته امروز با فداکاری خود به ما ثابت نمی کردند که در چه جبهه ای قرار داریم قطعا در آینده نمی توانستیم چراغ راهی در دست خود داشته باشیم.

ربیعی در ادامه در خصوص پوشش و حمایت هایی که قرار است که از سانحه دیدگان ساختمان پلاسکو صورت بگیرد؛ گفت: به خانواده‌های بازماندگان ساختمان پلاسکو از جمله آتش‌نشانان جان باخته به صورت کامل مستمری پرداخت می شود و تمام هزینه های درمان مجروحان بیمه شده نیز را سازمان تامین اجتماعی برعهده خواهد گرفت.

وی در ادامه بابیان اینکه باید سختی کار آتش نشانان نیز برای همه اعضای این صنف فارغ از نوع نظام استخدامی و بیمه‌اجتماعی در نظر گرفته شود، افزود: در این رابطه همچنان مذاکره با شورای شهر و شهرداری هستیم که برای آن بخش نیروهای آتش نشانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند سختی کار لحاظ شود.

وی بر لزوم حمایت این سازمان‌های مردم نهاد و مشاوره های آنها برای جلوگیری از حوادث تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد می توانند نقش پررنگی در کمک رساندن به حادثه دیدگان و مساعدت با آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان جان خود را برای حمایت از کار و شغل به خطر انداختند، تصریح کرد: ما نیز برای این هدف کارفرمایان را تشویق می‌کنیم تا کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو را بکار گیرند و در این راستا با همکاری بانک رفاه وسازمان تامین اجتماعی به کارگاههایی که آنها را به کار گیرند تسهیلاتی با سودهای پایین پرداخت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: برای حفظ چارچوب‌های اخلاقی که آتش نشانان با ایثار گری خود آن‌را به ما نشان دادند، جا دارد تا نمادی از آنها را در محل ساختمان پلاسکو  قرار دهیم بلکه از این طریق  یاد زحمات و فدارکایشان به عنوان درس عبرتی همیشه جلوی چشمانمان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز