خبرگزاری کار ایران

کارگران سابق پلاسکو به اداره کار مراجعه کردند/برقراری بیمه بیکاری تا یک هفته

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۸۳

تعداد کارگرانی که بعد از آتش‌سوزی پلاسکو، متقاضی مقرری بیمه بیکاری هستند تا 4 هزار نفر برآورد می‌شود/ قرار است مقرری متقاضیان واجد شرایط ظرف یک هفته برقرار شود/ برخی کارگران که دارای بیمه اختیاری هستند نگران دریافت نکردن مقرری بیمه بیکاری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، به دنبال اعلام وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مبنی بر نام‌نویسی از کارگران زیان دیده ساختمان پلاسکو، صبح امروز (یک شنبه 3 بهمن ماه) شماری از کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو که اموال خود را در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از دست داده بودند به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کردند.

ظاهرا از سوی مسئولان مربوطه به این مراجعه کنندگان گفته شده است که در صورت داشتن شرایط دریافت استفاده از خدمات صندوق بیمه بیکاری، مقرری آنها برخلاف رویه معمول ظرف مدت یک هفته برقرار خواهد شد.

برآورد می‌شود که حدود  4 هزار نفر از زیان دیدگان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود اما در این میان تعدادی از کارگران که بیمه تامین اجتماعی آنها از نوع اختیاری بوده‌است نگرانند که مبادا به دلیل شرایط بیمه ای به آنها مقرری تعلق نگیرد.

در عین حال شمار دیگری از این افراد که سالهاست در تولیدی‌های ساختمان پلاسکو مشغول فعالیت بوده‌اند، نگران هستند که به دلیل شرایط سنی و جسمی دیگر فرصت اشتغال مجدد را نداشته باشند و در نتیجه امکان برخورداری از فرصت بازنشستگی از آنها سلب شود.

در این باره یکی کارگرانی که در گذشته در کارگاه‌های مستقر در ساختمان پلاسکو شاغل بوده است، به خبرنگار ایلنا گفت: تا پیش از ویرانی ساختمان پلاسکو بیشتر سفارش دوخت لباس و پوشاک توسط ما در کارگاه‌های مستقر در این ساختمان آماده  و در نهایت در سطح تهران و کشور پخش می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: حال که دیگر ساختمانی وجود ندارد، نگران هستیم که باید چگونه امرار معاش کنیم، تازه غیر از افرادی مانند ما، هزاران کارگری دیگر به صورت غیر مستقیم در رابطه با فعالیت کارگاه‌های ساختمان پلاسکو مشغول کار بودند که وضعیت آنها نیز معلوم نیست.

در این رابطه یکی از کسبه سابق ساختمان پلاسکو  گفت: به احتمال زیاد تا آخر سال قادر به تهیه لباس برای بازار شب عید نباشیم، چرا که فعلا باید به این فکر کنیم که خساراتی که به ما خورده را از طریقی جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز