خبرگزاری کار ایران

نماینده جیرفت در مجلس:

بخشودگی جرایم کارفرمایان در رفع رکود اقتصادی موثر است

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۲۱۴

نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام سازمان تامین‌اجتماعی در خصوص بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان، در رفع رکود حاکم بر اقتصاد کشور بسیار موثر است و منجر به رونق تولید داخلی می‌شود.

به گزارش ایلنا، یحیی کمالی‌پور اظهار داشت: اجرای بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب در طولانی مدت، موجب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی افزود: در گذشته بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان روندی کلی بود که تا سال ٩٣ اجرا می‌شد و به علت ناکارا بودن و مغایرت با قانون اساسی، توسط مجلس نهم در سال گذشته متوقف شد اما اقدام به موقع و تکمیلی سازمان تأمین‌اجتماعی، به نفع کارفرمایان خوش‌حساب و در نگاهی کلی‌تر به نفع رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال تغییر کرد.

وی گفت: در حال حاضر کارفرمایان خوش‌حساب و صاحبان کارگاه‌های مشمول این مصوبه، از بخشودگی جرایم بیمه ای به میزان ٥٠ تا ١٠٠ درصد برخوردار خواهند شد، امری که با استقبال جامعه کارفرمایی کشور روبه‌رو شده است.

کمالی‌پور افزود: این طرح مشوقی برای کارفرمایان است و اگر به طور کامل اجرا شود، قطعاً نقش مهمی در رونق اقتصادی و تولید کشور خواهد داشت.

نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان به نفع نیروی کار نیز محسوب می‌شود تا کارفرمایان به دلیل بدهی شرکت، مجبور به تعدیل نیروهای خود نشوند.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات سد راه وصول مطالبات کارگاه‌ها و شرکت‌ها، حوادثی مانند سیل و زلزله یا وجود تحریم‌های اقتصادی است که موجب ایجاد نوساناتی در پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان می‌شود و بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب بهترین شرایط را برای آنها فراهم می‌کند وگرنه در حالت معمولی برای دولت شاید مقرون به صرفه نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز