خبرگزاری کار ایران

23 کارگر آبفای بیرجند اخراج شدند

کد خبر : ۴۵۱۲۵۷

23 کارگر شرکتی آب وفاضلاب بیرجند به دلیل «پیگیری مطالبات صنفی خود و همکارانشان » اخراج شدند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا افراد اخراج شده از کارگران قرار دادی شرکت سازه های آبی هستند که  از حدود یک ماه پیش  به دلیل  آنچه پی گیر مطالبات صنفی عنوان می‌شود، تاکنون اجازه حضور در این پروژه عمرانی را نداشته اند.

طبق اظهارات کارگران سازه های آبی، کارفرمای این  پروژه عمرانی که از  حدود یک سال و نیم پیش اجرای سیستم فاضلاب بیرجند در مسیر جاده امیرآباد را  بر عهده گرفته است در حالی این 23 کارگر را به بهانه برهم زدن نظم  محیط کار اخراج کرده است  که افراد مورد نظر مانند سایر کارگران هیچ دخالتی موثر و مستقیمی در اعتراض صنفی ماه گذشته ندارند.

به گفته کارگران، شرکت «سازه های آبی» از چندین ماه  پیش معوقات مزدی کارگران زیر مجموعه خود را پرداخت نکرده است ودر این بین فقط مبالغ کمی را به صورت الحساب به کارگران داده است. در عین حال این 23 کارگر اخراجی نیز بعد از گذشت یک ماه از زمان اخراجشان هنوز نتوانسته اند مطالبات معوقه خودرا از کارفرما دریافت کنند.

به نقل از این کارگران گفته می شود   علاوه بر چندین ماه مزد معوقه وحق بیمه وعیدی وسنوات در عین حال  کارگران از دریافت حق  اضافه کاری  درروزهای عادی وتعطیل  محروم بوده اند.

 آنان در خاتمه در پی گیری مطالبات معوقه خود گفته اند بار از نهاد های مرتبط دولتی همانند  اداره  کار وآبفای بیرجند پی گیری بازگشت به کار و دریافت  مطالبات معوقه خود شده انداما تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده وبلاتکلیف مانده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز