خبرگزاری کار ایران

با امضاء طوماری از رئیس مجلس خواسته شد؛

درخواست افزایش حقوق آتش‌نشانان سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۹۳

در پی کشته‌شدن جمعی از آتش‌نشانان تهرانی در حادثه آتش‌‌سوزی ساختمان پلاسکو، گروهی از شهروندان با امضا طورمای خواستار بهبود وضعیت شغلی آتش‌نشانان شده‌اند.

به گزارش ایلنا، در پی کشته‌شدن جمعی از آتش‌نشانان تهرانی در حادثه آتش‌‌سوزی ساختمان پلاسکو،  در صبح روز پنجشنبه (30 دی ماه) اتفاق افتاد، گروهی از شهروندان با امضا طورمای خواستار بهبود وضعیت شغلی آتش‌نشانان شده‌اند.

جمع آوری امضاء برای این طومار از طریق فضای مجازی در حال انجام است و نویسندگان آن،  علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را مخاطب خود قرارداده‌اند.

در طومار یادشده که متن کامل آن به شرح ذیل است، با یادآوری اینکه حرفه آتش‌نشانی دست‌کمی از مجاهدت ندارد؛ پیشنهاد افزایش حقوق آتش‌نشانان سراسر کشور مطرح شده‌است.

در فرهنگ متعالی اسلام مجاهدت منزلت و اعتبار ویژه‌ای دارد و آتش نشان مجاهدی است در راه خدا، و آتش نشان و خدمات آتش نشانی که حافظ جان و سلامت و پاسدار حیات انسان ها است؛ از تقدسی ستودنی برخوردار است و پیشگامان این عرصه،در فرهنگ ایرانی_اسلامی ما همواره با تأکید بر این قداست ،آتش نشانی را میدان فضیلت،خدمت،از خود گذشتگی و ایثار به عالی ترین صفات اخلاقی می شناختند و این اندیشه را در تربیت نیروی انسانی مورد توجه قرار دادند.

در فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردمان سرزمین کهن ایران همواره آتش نشانی و آتش نشان از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و پیوسته در حوادث تلخ شاهد ایثار و مجاهدت این پاک نهادان بی ادعا بوده ایم؛که ایثار این شجاع مردان گاهی به شهادت ایشان نیز حدت کرده است.

آتش نشان ها ضامن سلامت و امنیت مال و جان هستند که درد و خطر را با روح بلندشان در سایه ی لطف الهی التیام می بخشند.

ضمن اینکه در برهه های حساس تاریخی یا وقایع و حوادث طبیعی همچون واقعه ی تلخ و غم انگیز ساختمان پلاسکو ،شاهد حضور به موقع و مؤثر جامعه ی آتش نشانی برای خدمت رسانی هرچه سریعتر به هموطنان عزیزمان بوده ایم که جا دارد در تصمیم گیری‌ها مدنظر قرار بگیرد

با این وجود و در کنار خدمات فوق و از جان گذشتگی ها،به نظر می‌رسد دریافتی این شغل مقدس ،مسبب لرزیدن دست و دل اعضای محترم این جامعه در خدمت رسانی در موقعیت های پر خطر است.

لذا با توجه به اینکه دغدغه ی مردم و حل مشکل آن ها از اهم توجهات حضرت عالی است،ما مردم ایران درخواست می نماییم با ارائه ی طرح افزایش حقوق عزیزان جان بر کف آتش نشانی در تمام خاک میهن موافقت نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز