خبرگزاری کار ایران

دیروز و امروز انجام شد:

تجمع کارگران شهرداری شوشتر در اعتراض به بازگشت پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۴۰

جمعی از کارگران شهرداری شوشتر صبح دیروز و امروز ( پنجم و ششم بهمن ماه ) در اعتراض به تبدیل وضعیت قرارداد های خود به پیمانی دست تجمع اعتراضی برپا کردند.

کارگران معترض به ایلنا درباره تجمع دو روز گذشته خود می گویند : از ابتدای ماه جاری، شهرداری شوشتر وضعیت استخدامی کارگران شاغل در بخش های موتوری ،آتش نشانی،حراست واداری این مجموعه را از حالت قرارداد مستقیم به به پیمانکاری تغییر داده است و در نتیجه امنیت شغلی صاحبان این مشاغل در معرض تهدید قرار گرفته است.

 کارگران با بیان اینکه  مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر شوشتر هیچ توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه در زمینه حضور دوباره پیمانکاران نکرده‌اند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که کارگران ناچار شدند روز(5بهمن ماه )اجتماع صنفی خود را  مقابل ساختمان فرمانداری برگزار کرده و برای امروز (6 بهمن ماه) نیز مقابل ساختمان واحد موتوری شهرداری شوشتر  تجمع کنند.

به گفته آنان پیش از این  کارگران  واحد های مختلف شهرداری شوشتر چند بار در اعتراض به بازگشت پیمانکاران نیروی انسانی مقابل ساختمان فرمانداری و دفتر نماینده شوشتر در مجلس  تجمع کرده بودند که موثر واقع نشد، و شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت بخشهای مختلف زیر مجموعه خود را به  پیمانکاران مختلف واگذارکرد.

شرکت‌ کنندگان در تجمع صنفی امروز که مخالف تصمیم شهرداری برای تغییردادن رابطه استخدامی خود هستند؛ می‌گویند: برخلاف ادعای مدیران شهری که مدعی هستند ورود پیمانکار باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود با باز شدن پای پیمانکاران در مجموعه شهرداری،وضعیت امنیت شغلی و معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد شد.

به گفته آنان ،پیش از این تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آنها را داشته‌ایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

آنها بایادآوری اینکه هنوز به دلیل بدحسابی های پیمانکاران پیشین بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند،افزودند: در طول دو سالی که با شهرداری شوشتر به صورت مستفیم کار می کنیم احساس آرامش وتامین امنیت شغلی داریم اما  با اتفاقی که  با ورود دوباره پیمانکاران برای ما افتاده باعث نگرانی ما شده است.

آنها در خاتمه گفتند:بدنبال اعتراض روز گذشته آنان مقابل ساختمان فرمانداری قرار بود از دیروز اعضای شورای تامین شهرستان شوشتر  جلسه ای را در خصوص تایین تکلیف کارگران شهرداری برگزار کنند که تا این لحطه انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز