خبرگزاری کار ایران

تاخیر 6 ماهه در پرداخت دستمزد 50 کارگر پیمانکارای سد سرداب

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۳۴

منابع کارگری ایلنا در پروژه سد سرداب فریدون‌شهر اصفهان از تعویق 6 ماه دستمزد به همراه سه ماه حق بیمه حدود 50 کارگر شرکت پیمانکاری مهندسی آب و خاک خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کارگران شرکت پیمانکاری مهندسی آب و خاک؛ صبح امروز پنجشنبه (7 بهمن  ماه) به ایلنا گزارش دادند که باوجود پیگیری مداوم آنان برای دریافت به موقع دستمزدشان، پیمانکار این پروژه 6 ماه دستمزد کارگران را به همراه سه ماه حق بیمه پرداخت نمی‌کند.

حدود 50 کارگر شاغل در پروژه سد سرداب فریدون‌شهر که از اردیبهشت ماه سال 90 زیرنظر شرکت مهندسی آب وخاک در پروژه سد سرداب فعالیت دارند؛ از مرداد ماه حقوق نگرفته‌اند.

یکی از کارگران شرکت مهندسی آب و خاک در پروژه سد سرداب در تشریح جزئیات مطالبات همکارانش توضیح داد: معوقات مزدی کارگران به ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر و دی ماه در سالجاری به همراه سه ماه حق بیمه آبان آذر ودی مربوط می‌شود.

او در ادامه گفت: نیروی کار پیمانکاری شرکت مهندسی آب و خاک در پروژه سد سرداب فریدون‌شهر دارای سوابق کاری سه تا 4 ساله‌اند که فعالیت 30 نفر از همکارانمان به دلیل متوقف شدن فعالیت پروژه در برخی از فصول محدود شده و آنها بیکار می‌شوند و کارگران باقیمانده نیز مسئولیت نگهبانی و نگهداری از پروژه وماشین‌آلات را برعهده می‌گیرند.

این منبع خبری دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را تامین نشدن منابع مالی پیمانکار دانست و در ادامه گفت: شرکت مهندسی آب و خاک در اجرای پروژه سد سرداب حدود 50 کارگر قراردادی دارد که درحال حاضر 20 نفرشان مشغول کارند. 30 نفر دیگر نیز بدون دریافت مطالبات مزدی خود موقتا بیکار هستند.

او با بیان اینکه شرکت مهندسی آب وخاک باید تکلیف نهایی معوقات حقوقی کارگران پیمانکاری زیرمجموعه خود را مشخص کند؛ گفت: شرکت مهندسی آب و خاک هر ماه به بهانه نداشتن منابع مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر طفره می‌رود.

این کارگر در خاتمه اضافه کرد: امیدوارم کارگران این شرکت که در شرایط بد مالی قرار دارند با همراهی مسئولان آب منطقه‌ای اصفهان به عنوان کارفرمای اصلی بتوانند مطالبات قانونی خود را از پیمانکار دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز