خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران مطرح کردند؛

لزوم حذف شرکت‌های پیمانکاری در ارتباطات زیر ساخت/ خواستار عقد قرارداد مستقیم هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۸۵۱

کارگران شرکت مخابرات زیرساخت می‌گویند وجود شرکت‌های پیمانکاری، مخالف مصوبات دولت و ناقض حقوق صنفی و شغلی کارگران است.

جمعی از کارگران شرکت مخابرات زیرساخت به نمایندگی از همکاران خود با ایلنا تماس گرفتند و از وجود شرکت‌های پیمانکاری در مخابرات انتقاد کردند.

این کارگران که نمایندگی سه هزار نفر از همکاران خود در سراسر کشور را برعهده دارند، می گویند: از سال 89، بخشی از فعالیت شرکت ارتباطات زیرساخت  به چندین شرکت پیمانکاری واگذار شد و از آن زمان تبعیض در حقوق و مزایا بین کارگران قرارداد مستقیم و کارگران پیمانکاری مخابرات پا گرفت.

یکی از این نمایندگان با بیان این که خواسته اصلی ما اجرای همسان سازی و عقد قرارداد مستقیم با مخابرات است، می گوید: در همین رابطه بارها با نمایندگان مجلس و مقامات دولتی رایزنی و نامه نگاری کردیم؛ حتی پیش از این، 50 نفر از نمایندگان در حمایت از ما به وزیر ارتباطات نامه نوشتند و درخواست کردند که ما را تعیین تکلیف کنند، اما به این نامه پاسخی داده نشد.

کارگران پیمانکاری ارتباطات زیرساخت، از لزوم ارسال لایحه توسط دولت سخن می‌گویند؛ می‌گویند بین دولت و مجلس گیر افتاده ایم؛ از قرار معلوم، آخرین راهکاری که نمایندگان مجلس به آنها ارائه کرده اند، ارسال لایحه جذب توسط دولت است، اما ظاهرا دولت و به طور مشخص وزارت ارتباطات هیچ اهتمام و انگیزه ای برای این کار ندارد؛ ظاهرا حذف شرکت های پیمانکاری به نفع بالادستی ها نیست و کارگران در رسیدن به مهمترین مطالبه خود که همان عقد قرارداد مستقیم با دولت است، همچنان سرگردان مانده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز