خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران فیبر ایران مقابل ساختمان استانداری گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۵۲

صبح امروز (9 بهمن ماه) شماری از کارگران اخراج شده فیبر ایران انزلی در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرما در وضعیت شغلی وپرداخت مطالبات معوقه ، مقابل ساختمان استانداری گیلان دست به تجمع زدند.

 یکی از کارگران اخراجی در گفتگو با ایلنا در خصوص برپایی این تجمع صنفی گفت: حدود 54 کارگرهستیم که از آذر ماه سال جاری و به‌دنبال متوقف شدن فعالیت کارخانه  اخراج شده‌ایم.

به گفته او کارفرما در زمان اخراج آنها حدود 5 ماه مطالبات مزدی بدهکار بود که وعده پرداخت آنرا برای بعد از اتمام عملیات بازسازی و نوسازی کارخانه به آنان داده است و در عین حال هنوز هیچ اقدامی برای برقراری مقرری آنها انجام نداده است.

در عین حال کارگران درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان می‌گویند: بعد از بدقولی کارفرما‌، شورای اشتغال منطقه آزاد انزلی مصوبه ای را در خصوص دریافت 8 ماه مقرری بیمه بیکاری برای کارگران  اخراج شده فیبر ایران تصویب کردند که در آن کارفرما مکلف می شد همه کارگران را برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار وتامین اجتماعی معرفی کند و این در حالیست که کارفرما از این مصوبه شورای اشتغال منطقه آزاد انزلی تمکین نمی کند.

به گفته آنان پیش از این نیز چندین مرتبه مقابل استانداری گیلان وسایر نهادهای دولتی استان وشهرستان دست به اعتراض صنفی زده‌اند اما با هر نوبت تجمع با وعده بی‌عمل مسئولان هر روز بر مشکلاتمان افزوده می‌شود.

طبق اظهارات وی  از مجموع 110 کارگر شاغل این کارخانه حدود 54 کارگر از کار بیکار ومابقی برای انجام نوسازی در کارخانه مشغول کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز