خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

پیش‌بینی‌های بی‌موقع مانع افزایش دستمزد است/اظهارات شتاب‌زده فعالان کارگری به زیان کارگران است

کد خبر : ۴۵۳۲۷۶

یک عضو کارگری شورای عالی کار تاکید دارد که اظهارات شتاب زده و غیر کارشناسی شده در خصوص میزان افزایش دستمزد سال 96 تنها فضا را ملتهب می کند و به جای کمک «مانعی جدی» بر سر افزایش دستمزد است.

«علی خدایی» عضو کارگری شورای عالی کار در گفتگو با ایلنا، بار دیگر یادآور شد: در شرایطی که هنوز کارگروه کارگری در حال بررسی برآورد سبد هزینه‌های خانوار است، هرگونه اظهار نظر شتاب زده و غیر کارشناسی شده در خصوص میزان افزایش دستمزد سال 96 تنها فضای مذاکرات را به زیان کارگران ملتهب خواهد کرد.

خدایی افزود: قطع به یقین چنین اظهاراتی به جای کمک مانعی جدی بر سر افزایش دستمزد است. از این رو از فعالان صنفی کارگری  و حتی افرادی که در احزاب و تشکل‌های سیاسی نزدیک به کارگران فعالیت دارند می‌خواهیم که با پرداختن به این اظهارات نا به جا فضا را علیه گروه کارگری ملتهب نکنند.

 این عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه درسال جاری تنها برروی سبد معیشت یا‌همان حداقل های زندگی موضوع بند ۲ماده ۴۱قانون کار مذاکره خواهیم کرد، گفت: در حالی که کارگروه تخصصی تشکیل شده در وزارت کار هنوز برآورد هزینه های سبد معیشت را اعلام نکرده است، می‌شنویم که عده‌ای جلو جلو پیش بینی می‌کنند که افزایش مزد حداقل 9 درصد و حداکثر 11 درصد خواهد بود.

روز گذشته (شنبه، 9 بهمن) «محمد نیشابوری» سخنگوی حزب اسلامی کار در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده بود "پیش بینی‎ها" نشان می‎دهد میزان افزایش دستمزد رقمی در حدود 9 تا 11 درصد باشد.

عضو کارگری شورای عالی کار در ادامه با بیان اینکه گروه کارگری مرکب از نمایندگان هرسه تشکل صنفی عالی کارگری تا بر سر سبد معیشت با گروه کارفرمایی و دولت به توافق نرسد، وارد هیچ مذاکره ای نمی شود، گفت: علاقه مندان به حقوق صنفی کارگران باید با حفظ آرامش اجازه دهند تا مذاکرات بر سر سبد معیشت خانوارهای کارگری صورت پذیرد و بعد از آن راهکاری برای رسیدن به افزایش دستمزد و توافق در خصوص آن اتخاذ شود.

خدایی با بیان اینکه فاصله عمیقی بین حداقل های زندگی و حداقل دستمزد ایجاد شده که قابل جبران نیست، افزود: در هرحال اینکه حداقل و حداکثر دستمزد را پیشگویی کنیم هیچ کمکی به کارگران و خانواده های آنان نخواهد کرد و تنها آنها را معرض آسیب قرار می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز