خبرگزاری کار ایران

تشدید اعتراضات کارگری در مجتمع نی شکر هفت تپه

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۷۰

منابع خبری ایلنا در شهرستان شوش از تشدید اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه خبر می دهند.

یکی از کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: دلیل تشدید امروزاعتراضات کارگران این مجتمع عملی نشدن وعده کارفرمای بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالباتشان است.

به گفته وی در آخرین اعتراض کارگران که در  روز چهارشنبه هفته گذشته(6بهمن ماه) انجام شد  کارفرما وعده پرداخت  حداقل یک ماه از مطالبات کارگران را برای روز شنبه (9 بهمن ) وحداکثر  امروز یکشنبه ( 10 بهمن ماه) داده بود اما از آنجایی این وعده محقق نشد کارگران معترض امروز اجتماع اعتراضی خود را در محوطه کارخانه از سرگرفتند.

به ادعای این کارگر  از قرار معلوم در این مدت چند روزه  مدیریت کارخانه برای پرداخت بدهی های معوقه خود به کارگران جلسه‌ای  برگزار کرده است و که نتیجه آن در قالب صورت جلسه‌ای نهایی شده است.

گفته می شود براساس این صورت جلسه، کارفرمای نیشکر هفت‌تپه تصمیم گرفته است که  حقوق آذر ماه کارگران را در فاصله روزهای 12 تا 15 بهمن ماه، حقوق دی ماه را هفته اول اسفند ،  عیدی پاداش سال جاری را از 20 تا25 اسفند، حقوق بهمن ماه را از 25 تا پایان سال جاری پرداخت کند.

همچنین  براساس صورت جلسه فوق  کارفرما وعده کرده حق پاداش وبهره برداری سالهای 94 و 95 کارگران را به همراه حقوق اسفند ماه کارگران 15 اردیبهشت ماه را  مشروط  به اینکه کارگران زودتر از موعد مقرر بهربرداری مزارع نی شکر را به پایان برسانند پرداخت کند که  همه این مواردمورد مخالفت کارگران قرار گرفت.

از قرار معلوم این برنامه‌ریزی کارفرما دلیل برپایی اعتراضات کنونی است زیرا کارگران معترض می‌گویند به دلیل فشارمالی نیازمند هستند تا کلیه مطالبات خود را در فواصل زمانی کمتر و پیش از اتمام سال جاری دریافت کنند..

همچنین کارگران در روزهای گذشته به خبرنگار ایلنا گفته بودند در شرایط کنونی که مدیریت کنونی مجتمع همواره مدعی مواجه بودن با مشکل کمبود منابع مالی است، ورود بخش خصوصی به این محیط صنعتی می‌توان از منظر آن‌ها به معنی تعطیلی این واحد صنعتی تلقی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز