خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به خصوصی‌سازی سازمان آتش‌نشانی مشهد صورت گرفت؛

تجمع آتش‌نشانان مشهدی مقابل ساختمان استانداری

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۷۷۶

جمعی از آتش نشانان بخش خصوصی در مشهد امروز با حضور در مقابل استانداری خراسان رضوی خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش ایلنا، جمعی از آتش نشانان بخش خصوصی در مشهد امروز با حضور در مقابل استانداری خراسان رضوی خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند.

این گروه از آتش نشانان نسبت به خصوصی سازی خدمات آتش نشانی در مشهد معترض بوده و خواهان تجدیدنظر در این خصوص هستند.

به گزارش منابع محلی، معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد در این باره اظهار داشت: 120 نیروی آتش نشانی جذب شده از طریق بخش خصوصی از پنج سال پیش تاکنون در چهار ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر خدمت می کنند.

«خلیل الـله کاظمی» ادامه داد: شرایط رفاهی و معیشتی این افراد تفاوتی با آتش نشانان سازمانی ندارد و حتی تا پارسال که مصوبه یکسانسازی حقوق کارکنان شهرداری در شورای اسلامی شهر مشهد مصوب شد آنها نسبت به آتش نشانان سازمانی حقوق بیشتری دریافت می کردند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز هیچ تفاوتی بین شان و منزلت این آتش نشانان با آتش نشانان سازمانی وجود نداشته است.

معاون شهردار مشهد در خصوص اعتراض آتش نشانان بخش خصوصی به محاسبه نشدن پنج سال سابقه کار آنها نیز گفت: این قانون مربوط به وزارت کشور است. پارسال که مجوز جذب 300 آتش نشان به شهرداری مشهد از طریق شرکت در آزمون داده شد، شرکت در آن آزمون شرایط خاصی داشت.

وی افزود: یکی از این ضوابط «شرط سنی» بود لذا آتش نشانان بخش خصوصی خواستار این بودند که سابقه فعالیتشان در شرط سنی لحاظ شود اما به رغم پیگیری موضوع وزارت کشور این امر را قبول نکرد.

کاظمی ادامه داد: آتش نشانی شغلی پرخطر و مقدسی است لذا هیچگاه شرایط احساس ناامنی کاری برای شاغلان در این بخش را فراهم نمی کنیم. تجمع امروز آتش نشانان بخش خصوصی مشهد تحت تاثیر حادثه ساختمان پلاسکو تهران صورت گرفته است.

آتش نشانان بخش خصوصی چند ماه قبل پیش نیز با حضور در شورای اسلامی شهر مشهد خواستار پیوستن به بدنه سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد شده بودند.

هزار و 300 آتش نشان در قالب 48 ایستگاه در شهر مشهد به سه و نیم میلیون جمعیت ثابت این کلانشهر و 25 میلیون زائر سالانه حرم مطهر امام رضا(ع) خدمت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز