خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی آتش‌نشانی مطرح کرد؛

تبعیض در شهرداری تا کی؟/ آتش‌نشان‌ها همچنان پیگیر مطالبات خود هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۶۶

عضو شورای اسلامی کار آتش‌نشانی می‌گوید: تبعیض در شهرداری بین کارگران و پرسنل کارمندی این سیستم شدید است و همسان‌سازی مطالبه ای است که برآورده نشده‌است.

«نادر مرادی»، عضو شورای اسلامی کار آتش‌نشانی تهران در گفتگو با ایلنا با ابراز تاسف از حادثه دلخراش پلاسکو اظهار داشت: در وهله اول این ضایعه را باید به مردم تسلیت گفت که تعدادی از صدیق ترین خادمان خود را از دست داده‌اند و در مرحله بعد باید از مسئولان خواست که از این قبیل حوادث درس بگیرند و در عملکرد خود تجدیدنظر کنند.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران ادامه داد: شهادت آتش‌نشان‌ها قبل از هر چیز باید زنگ اخطاری باشد برای مدیران شهرداری که خود را به خواب زده‌اند و فریاد عدالتخواهی کارگران را نمی‌شوند.

این آتش‌نشان با بیان این که تبعیض در ساختار شهرداری تهران بین کارمندان و کارگران، نهادینه شده‌است، گفت: در تخصیص بودجه‌های شهرداری کارگران اصلا به حساب نمی آیند و مدیران همواره کمبود بودجه را بهانه قرار می‌دهند و از برآورده کردن مطالبات کارگران سرباز می‌زنند.

مرادی در ادامه به تشریح مطالبات آتش‌نشانان شهرداری تهران پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مطالبات آتش‌نشان‌ها، اجرای دقیق آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آور است که در این زمینه با وجود مصوبه سال 92 دولت، هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی به شرط حداقل سنی 50 سال برای بهره مند شدن آتش‌نشانان کارمند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد به عنوان یک مانع قانونی یاد کرد و گفت: با وجود این شرط، آتش‌نشانان کارمند در عمل نمی توانند با بیست سال سابقه خدمت بازنشست شوند و در مورد کارگران هم تعدادی آتش‌نشان پیمانکاری وجود دارد که قرارداد مستقیم با شهرداری ندارند و در مورد اینها هم باید این مشکل به زودی حل شود تا بتوانند مشمول آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آور شوند.

عضو شورای اسلامی کار آتش‌نشانی تهران در ادامه به دیگر تبعیض‌ها در ساختار آتش نشانی تهران اشاره کرد و گفت: دستمزد آتش‌نشانان مشمول قانون کار از آتش‌نشانان مشمول قانون استخدام کشوری پایین‌تر است، مزایای ضمن خدمت و پاداش پایان خدمت آنها هم پایین‌تر است و در عمل در ساختار شهرداری، بیشتر بودجه‌ها نصیب کارمندان می‌شود.

این فعال صنفی آتش‌نشانان در پایان اظهار داشت: شاید زمان آن رسیده که یک بار برای همیشه مسئولان بالادستی به ساختار ناهمگون و پر از تبعیض شهرداری با دقت نگاه کنند و در پی رفع مشکلاتی باشند که مدیران شهرداری با فرافکنی آنها را نادیده می‌گیرند و از پاسخگویی طفره می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز