خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد:

کولبران از مظلوم‌ترین اقشار طبقه کارگر هستند/ کولبری از سر بیکاری و درماندگی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۳۴

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد با صدور بیانیه ای نسبت به حوادث منجر به مرگ کولبران در روزهای اخیر اعتراض کرده‌است.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در ارتباط با مرگ کولبران و بی‌توجهی مسئولین بیانیه صادر کرده‌است.

در بخشی از این بیانیه آمده‌است: کارگران کولبر انسان های شریفی هستند که به دلیل بیکاری و نبود شرایط کاری مناسب و شغلی پایدار در استان های مرزی در ازای دریافت مزدی ناچیز با وجود خطرات بسیار خود را به دست کوران حوادث می‌سپارند و در سخت‌ترین شرایط موجود برای رسیدن به لقمه ای نان، در این راه قدم می‌گذارند و متاسفانه بیشترشان به سلامت به مقصد نمی‌رسند و جان خود را از دست می‌دهند . سالهاست که این خطرات و نامهربانی‌ها از این کارگران کولبر شریف قربانی می‌گیرد و صدها هزار خانواده و کارگر را داغدار می‌کند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: به طور قطع، کارگران کولبر بدون داشتن تشکلات کارگری و بی بهره از بیمه‌های بیکاری از مظلوم ترین و بی حقوق ترین بخش طبقه کارگر ایران هستند که همانند اکثریت کارگران ایران دچار استثمار و بی توجهی شده‌اند .کارگرانی که از سر گرسنگی ناچارند سلامت و زندگی خود را به خطر بیندازند.

در پایان این بیانیه، این تشکل صنفی، صحنه های دردناک منتشر شده در فضای مجازی از مرگ دلخراش کولبران را منشا زخمی عمیق در دل طبقه کارگر ایران دانسته‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز