خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران معدن طزره از وصول نشدن طلب مزدی پیش از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۸۶

کارگران معدن زغال سنگ طزره در آستانه سال نو خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود برای تامین خرج و مخارج مربوط به خود وخانواد هایشان شدند.

تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ طزره در تماس با ایلنا گفتند: بابت مطالبات مزدی ماه‌های مهر ،آبان ،آذر و دی ماه طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین سال نو خانواده هایمان از کارفرما می‌خواهیم تا بدهی خود را پرداخت کند.

به گفته آنان  هم اکنون در معدن زغال سنگ طزره که یکی از واحدهای زیر مجموعه  معادن البرز شرقی است نزدیک به هزار  و 400 کارگر در این واحد تولیدی مشغول کارند که نگران دریافت مطالبات معوقه به همراه عیدی خود هستند.

به ادعای کارگران، ظاهرا کارفرما این معدن مدعیاست که به دلیل ناتوانی مالی قصد پرداخت عیدی کارگران را  تا پایان سال ندارد در عوض می‌تواند حداقل دو ماه از مطالبات مزدی آنها را پرداخت کند.

کارگران معدن طزره با بیان اینکه اصلی ترین مشکل معدن طزره وصول نشدن مطالباتش است در ادامه گفتند: در حال حاضر  مجموع معادن البرز شرقی به دلیل وصول نکردن مطالبات معوقه خود دچارکمبود نقدینگی است و سرمایه در گردش ندارد.

به گفته آنان، اگر مطالبات معوقه  این معدن از بدهکاران وصول نشود همه کارگران  برای تامین هزینه ای  سال نو خانواده‌های خود دچار مشکل خواهند شد.

 کارگران در ادامه سخنان خود تصریح کردند؛ تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران  معدن طزره در حالی ادامه دار شده است که پیش از این مدیریت این  واحد معدنی  وعده داده بود که در هفته جاری یک ماه از مطالبات کارگران را پرداخت  کند که تا  این لحظه عملی نشده است. 

 همچنین به نقل از یکی از کارگران معدن طزره گفته می‌شود جدا از مشکلاتی که در پرداخت مزدی وجود دارد ، او همکارانش با مشکل کیفیت نازل وعده غذایی که هر روز به عنوان ناهار توزیع می‌شود، مشکل دارند.

بنا به اظهارات وی، برخی از خوراک‌هایی که به عنوان وعده غذایی اصلی در میان این کارگران توزیع می شود؛ تنها به دلیل دارا بودن صرفه اقتصادی پایین توسط پیمانکاران مربوطه در فهرست برنامه غذایی روزانه کارگران قرار گرفته  به طوریکه برخی کارگران در مواجه با این وضعیت با خوددرای از خوردن غذا و دور ریختن آنچه که به آنها تحت عنوان وعده غذایی داده شده است، معترض شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز