خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران:

بیش از 60 درصد از کارگران خباز تهرانی بیمه نیستند/ تخلف کارفرمایان در ارائه لیست بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۹۵

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران می گوید انجام نشدن بازرسی‌های بیمه‌ای از کارگاه‌های خبازی‌ استان تهران موجب شده است تا بیش از 60 درصد از کارگران خباز در تهران بیمه نباشند. وی در عین حال تاکید دارد که کارفرمایان خباز استان تهران در ارائه لیست بیمه‌ای خود تخلف می‌کنند.

«حسین موسوی» رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با استناد به ماده 92 قانون نظام صنفی خود را از انجام بازرسی های بیمه ای معاف کرده است این در حالی است که بیش از 60 درصد از کارگران خباز استان تهران بیمه نیستند.

وی افزود: از سویی اکثریت کارگران که بیمه هستند هم با وجود بیمه پردازی سابقه بیمه ندارند که این موضوع موجب نارضایتی کارگرانی شده است که به امید بازنشستگی بیمه پردازی می‌کردند.

موسوی افزود: بر اساس ماده 92 قانون نظام صنفی سازمان تامین اجتماعی تنها در صورتی نسبت به انجام بازرسی‌های بیمه‌ای اقدام می‌کند که کارگر بیمه نشده خود راسا از کارفرما در این خصوص شکایت کند.

موسوی با بیان اینکه کارفرمایان خباز استان تهران در ارائه لیست بیمه‌ای خود تخلف می‌کنند، افزود: تعداد کثیری از کارفرمایان خباز استان تهران در لیست بیمه‌ای خود اقوام و دوستان خود را قرار می‌دهند که این نیز از دیگر آفات انجام نشدن بازرسی‌های بیمه‌ای است.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران افزود: البته علاوه بر ماده 92 قانون نظام صنفی مشکل دیگری که کارگران را آزار می‌دهد توافق اتحادیه کافرمایان خباز استان تهران با سازمان تامین اجتماعی بر سر انجام نشدن بازرسی‌های بیمه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز