خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران نی بر حجمی وبازنشسته هفت‌تپه مشروط خاتمه یافت

کد خبر : ۴۵۶۱۹۱

اعتراض صنفی کارگران نی بر حجمی وبازنشسته مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، ساعاتی قبل به طور مشروط پایان یافته است.

منابع کارگری ایلنا در شهر شوش در توضیح این اتفاق افزودند: در ادامه اعتراضات صنفی یک هفته گذشته کارگران بخش کشاورزی وصنعتی که شب گذشته با پرداخت بخشی از مطالباتشان خاتمه پیدا کرد، امروز یکشنبه کارگران نی بر حجمی وبازنشستگان پیگیر مطالبات مزدی، بیمه‌ای وسنوات بازنشستگی خود شده‌بودند که طبق توافق به عمل آمده حاصله  لحظاتی قبل  همه کارگران به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند .

به گفته یکی از معترضین ، پیش از ظهر امروز کارگران نی‌بر حجمی که بدنبال معوقات بیمه ای وپاداش وبهره برداری سالهای 94 و 95 خود بودند با توافقی که ظاهراکارفرما  برای بر طرف کردن مشکلات بیمه ای آنان داده است همگی به سر کارشان بازگشته اند.

به گفته وی، بعد اظهر امروز نیز  فرمانداری شهرستان شوش برای پی گیری مطالبات کارگران بازنشسته با کارفرما وارد مذاکره شد که نتیجه آن خاتمه موقت اعتراض صنفی کارگران بازنشسته بود. 

او با بیان اینکه در جلسه‌ای فوق که در محل فرمانداری شوش برگزار شده است فرماندارکارفرمای بخش خصوصی را وادار به پرداخت مطالبات معوقه مزدی وسنواتی کارگران کرد در ادامه افزود: در ادامه مذاکرات بین فرماندار ومدیریت کارخانه  صورت جلسه ای  هم برای پرداخت مطالبات کارگران نوشته شد که طبق آن کارفرما  بخش خصوصی مکلف شد تا پایان هفته جاری  به هر کارگر بازنشسته ای که  ازاول  آذر ماه سال جاری  مشمول بازنشستگی شده  مبلغ 7 میلیون تومان پرداخت کند.

طبق اظهارات وی همچنین کارفرما باید   40 درصد از سنوات بازنشستگی کارگرانی که از ابتدای سال جاری بازنشسته شده اند را تا پایان سال پرداخت کند.

از طرف دیگر در جلسه یاد شده قائم مقام  مجتمع نی شکر هفت تپه وعده  تغییر مدیر اجرایی مجتمع را  داد ه ودر مورد پرداخت مطالبات سایر کارگران  نیز قرار است برنامه ای پرداختی خود را به فرمانداری اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز