خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

مطالبات کارانه پرستاران تا پایان امسال پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۴۱۲

به گفته معاون وزیر بهداشت مطالبات کارانه پرستاران، با اختصاص اعتبارات دولتی به این وزارتخانه تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

به گزارش ایلنا، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات کارانه پرستاران، با اختصاص اعتبارات دولتی به این وزارتخانه تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

«محمد میرزابیگی» یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز پرستار در سبزوار افزود: در حال حاضر 60 هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف به همراه 10 هزار نیروی کمک پرستار مشغول به تحصیل هستند و در 2 سال گذشته بیش از 43 هزار نیروی پرستار دانشگاهی استخدام شدند.  

وی افزود: از این تعداد پرستار 16 هزار نفر در طرح تحول سلامت، هفت هزار و 500 نفر در طرح نیروی انسانی، پنج هزار نفر جایگزینی مرخصی زایمان، چهار هزار دانشجوی سال آخر دانشگاه و 11 هزار نفر نیز به صورت استخدام دولتی جذب شدند. 

میرزابیگی با بیان اینکه به ازای هر تخت بیمارستانی تعداد پرستار باید 2.5 نفر باشد، ادامه داد: در سه سال گذشته به ازای هر تخت بیمار، تعداد پرستاران از هفت دهم درصد به 1،8 دهم درصد افزایش یافته است. 

وی اضافه کرد: توسعه تخت ها و بخش های بیمارستانی باعث شد تا با وجود افزایش دانشجویان پرستاری، شاخص های مورد نیاز نیروی پرستاری کشور محقق نشود. 

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تدوین سند عرضه و تقاضای نیروی پرستار و افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری از فعالیتهای شاخص وزارت بهداشت در دولت یازدهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز