خبرگزاری کار ایران

با وجود شرایط کار طاقت‌فرسا؛

فشار قطر به کارگران برای اتمام پروژه‌های جام‌جهانی افزایش یافته‌است

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۶۷۰

فشار دولت قطر به کارگران برای اتمام پروژه‌های مربوط به جام جهانی 2022 افزایش یافته است. این درحالی‌ست که روزانه یک کارگر خارجی در پروژه‌های ساخت و ساز مربوط به میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش ایلنا، فشار دولت قطر به کارگران برای اتمام پروژه‌های مربوط به جام جهانی 2022 افزایش یافته است.

دولت قطر پافشاری می‌کند که دو سوم این پروژه‌ها تا ۲۴ ماه آینده به پایان برسد. این درحالی است که روزانه یک کارگر خارجی در پروژه‌های ساخت و ساز مربوط به میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 جان خود را از دست می‌دهد.

از طرفی وزیر دارایی قطر گفته است که هفته‌ای حدود ۵۰۰ میلیون دلار صرف پروژه‌های ساخت‌وساز مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود اما به گفته کنشگران سندیکایی این پول‌ها به هیچ وجه صرف افزایش دستمزد کارگران خارجی شاغل در این پروژه‌ها نمی‌شود. 

مطابق گزارش‌های تحقیقی روزنامه گاردین بسیار از این کارگران که اکثرا هندی و نپالی هستند؛ دستمزدی دریافت نمی‌کنند و پیمانکاران هم به همین دلیل گذرنامه کارگران را به آنها تحویل نمی‌دهند تا از این کشور خارج نشوند.

پیشتر روزنامه گاردین از "سوءاستفاده و بهره‌بردای" از کارگران نپالی در قطر در حد "برده‌داری مدرن" نام برده بود. این روزنامه درنتیجه تحقیقات انجام شده درمورد شرایط کار کارگران خارجی در قطر نوشته بود: "دست‌کم ۴۴ کارگر بین ۴ ژوئن و ۸ اوت (۲۰۱۳) به دلیل ناراحتی‌ قلبی یا حوادث در محل کار جان خود را از دست داده‌اند."

هم اکنون در حدود 2 میلیون کارگر خارجی در قطر در پروژه‌های مربوط به جام جهانی 2022 مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز