خبرگزاری کار ایران

آخر هفته گذشته اتفاق افتاد؛

کارفرمای هفت‌تپه بابت طلب بازنشستگان چِک‌ کشید

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۲۲۰

به دنبال تجمعی که کارگران بازنشسته نی شکر هفته در یک ماه اخیر در مقابل ساختمان اداری این واحد برپا کردند، کارفرما بخشی از معوقات بازنشستگی آن‌ها را پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا کارگران بازنشسته مجتمع نی شکر هفت تپه می‌گویند بعد اظهر روز پنجشنبه  (21 بهمن ماه)همزمان با آخرین تجمع آنان معادل 40 درصد از مطالبات بازنشستگی حدود 200 نفر از کارگران در قالب چک بانکی پرداخت شده است.

این کارگران  بازنشسته که از اسفند ماه سال 94 تا آذر ماه سال جاری به مرور بازنشسته شده‌اند بابت مزایای پایان کار بین 70 تا 100 میلیون تومان بستان‌کار بوده‌اند اما تنها موفق به دریافت حدود 10 میلیون تومان از این طلب شده‌بودند.

به گفته یکی از کارگران بازنشسته نی شکر هفت تپه؛ از مجموع کارگران بازنشسته حدود 150نفر بدنبال سنوات بازنشستگی خود هستند ومابقی بازنشسته‌ها خواستار پرداخت سهم ۴ درصدی بازنشستگی خود در مشاغل سخت زیان آور به تامین اجتماعی هستند.

براساس گفته‌های این کارگر بازنشسته از قرار معلوم کارفرمای بخش خصوصی کارخانه که اواخر سال گذشته مسئولیت مجتمع نیشکر هفت تپه را پذیرفته است برای پرداخت مطالبات بازنشستگی این  200 کارگر چک‌ بانکی  سه روزه صادر کرده است که از امروز تا سشنبه باید نقد شود.

به گفته وی ، همچنین گروهی دیگر از کارگران در مجتمع نی شکر هفت تپه وجود دارند که از اول آذر ماه سال جاری  مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت زیان آور  شده اند که  مطالبات بازنشستگی آنها هنز پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز