خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

کارگران باید در مورد مذاکرات مزد حرف بزنند/پیشگویی کمکی به چانه‌زنی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۵۳۸

یک عضو کارگری شورای عالی کار می‌گوید پیشگویی کردن و اظهارات کارشناسی نشده، در خصوص دستمزد سال 96 کمکی به پیشبرد مذاکرات مزدی نمی‌کند. وی در عین حال تاکید دارد که کارگران باید با نقد اصولی و انتقال توقعات خود به پیش‌برد مذاکرات مزدی کمک کنند.

«علی خدایی» عضو کارگری شورای عالی کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: میزان افزایش سطح حداقل مزد سرنوشت 11 میلیون از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین نباید و نمی‌توان در این رابطه کارگران را دعوت به سکوت کرد.

خدایی با بیان اینکه در هیچ کدام از گفت و گو‌های خود با رسانه‌ها کارگران را دعوت به سکوت نکرده است، تصریح کرد: پیشگویی کردن و اظهارات کارشناسی نشده، در خصوص افزایش دستمزد سال 96 کمکی به پیشبرد مذاکرات مزدی نمی‌کند.

مسئول کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: در این خصوص نه تنها مایل به سکوت نیستیم بلکه از نقد دلسوزانه، علمی و به جا استقبال می‌کنیم چرا که پشتوانه روحی مضاعفی برای گروه کارگری در مذاکرات مزدی است اما در مقابل کسانی که دست به پیش گویی در خصوص مسئله مزد می‌زنند،  سهوا یا عامدا به معیشت کارگران ضربه می‌زنند،

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه مشخص نیست وقتی که صرفا گروه کارگری در حال مذاکره در خصوص  سبد معیشت است،  پیشگویی‌ها از کجا نشات می‌گیرد، تصریح کرد:  اخیرا افرادی که ظاهرا از فضای مناسبات کارگری به دور هستند در رسانه‌ها حداکثر و حداقل دستمزد را پیشگویی کرده‌اند به گونه‌ای اگر کسی در جریان نباشد تصور می‌کند که این افراد همواره پای ثابت مذاکرات مزدی بوده‌اند.  

وی با بیان اینکه تا زمانی که در خصوص سبد معیشت با شرکای اجتماعی مان به توافق نرسیم  در خصوص تعیین دستمزد مذاکره نخواهیم کرد، گفت: معتقدیم که در مقطع فعلی باید ابتدا بر سر سبد معیشت با گروه کارفرمایی و دولت به توافق برسیم چرا که حصول توافق در این خصوص مهم تر است و به روشن ‌تر شدن فضای مذاکرات کمک خواهد کرد.

مسئول کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر هوشیار بودن کارگران  و گوش نسپردن  به سوء تفاهم‌ها، تصریح کرد: گروه کارگری در خصوص توان مذاکره کردن و چانه زنی خود ادعایی ندارد و به توافق رسیدن بر سر دستمزد هم برای گروه امری محال نیست اما همانطور که از ابتدا گفتیم مبنای مذاکرات مزدی امسال  سبد معیشت است و توان گروه کارگری بر این اساس متمرکز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز