خبرگزاری کار ایران

در شعب پایلوت ٤ و ٢٥ تامین اجتماعی تهران:

پرونده الکترونیک مستمری‌ها به مرحله اسکن رسید

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۷۰۹

کارگاه پرونده الکترونیک مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در ستاد مرکزی سازمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کارگاه پرونده الکترونیک مستمری‌بگیران با حضور روسای ادارات و مسئولان امور فنی مستمری‌های شعب تابعه ادارات کل غرب و شرق تهران بزرگ، نمایندگان شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین و همچنین نمایندگان اداره کل امور فنی مستمری‌ها در ستاد مرکزی سازمان برگزار شد.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در این کارگاه با اشاره به اهداف اجرای طرح پرونده الکترونیک مستمری‌بگیران گفت: مهم‌ترین حوزه در بعد مدیریت مصارف، بخش مستمری‌هاست.

 محمدعلی جنانی افزود: به منظور ارتقای سطح و کیفیت خدمات، موضوع IT در سالهای اخیر در دستور کار مدیریت ارشد سازمان قرار گرفته و این فرایند در حوزه مستمری‌ها در قالب خدمات غیرحضوری مستمری‌بگیران معنا پیدا می‌کند و هدف ما این است که خدمات مستمری‌بگیران را بدون مراجعه حضوری به آنها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ارتقای کیفی ارائه خدمات، حذف کاغذ از گردش کار و جلوگیری از انتقال فیزیکی پرونده‌ها بین شعب از اهداف اصلی پرونده الکترونیک مستمری‌ها است.

جنانی به اقدامات انجام شده در خصوص پرونده الکترونیک مستمری‌ها اشاره کرد و گفت: بحث شناسایی اوراق و احصای مدارک پرونده الکترونیک توسط کارگروهی در اداره کل مستمری‌ها انجام شد و مدارک در سه دسته بازنشستگی، بازماندگی و ازکارافتادگی تقسیم شدند.

وی افزود: سپس واحدهای اجرای این طرح را در شعب پایلوت (شعبه ٤ و ٢٥)  انتخاب و تصویربرداری از پرونده مستمری‌ها آغاز شد و به موازات پیشرفت پرونده فنی الکترونیک، آن را انجام دادیم که شاهد پیشرفت خوبی نیز بودیم.

مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: طرح پرونده الکترونیک مستمری‌ها نیاز سازمانی محسوب می شود و تلاش‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است.

بشیرعمرانی ادامه داد: بیمه‌شدگان انتظار دارند خدمات به‌روز دریافت کنند و سازمان تامین اجتماعی هم در تلاش است تا مطابق با تکنولوژی جدید خدمات را ارائه دهد.

وی افزود: مراجعاتی که در شعبه وجود دارد، زمان‌سنجی شده و از طرفی مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی که در پرونده‌های کاغذی وجود دارد، بررسی شده است. پرونده‌های کاغذی بسیار آسیب‌پذیر هستند و ١٨ درصد کل پرونده‌های این سازمان در ادارات کل غرب و شرق است و شعب تامین اجتماعی ٢٢، ٢٥، ٢٨  وشمیران بیشترین حجم پرونده‌ها را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز