خبرگزاری کار ایران

اعضای هیات مدیره عالی‌ترین تشکل صنفی کارگری خواستار شدند :

ضرورت افزایش مزد کارگران براساس سبد واقعی معیشت

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۲۱

در جلسه امروز هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بر ضرورت افزایش مزد براساس ارزش واقعی سبد معیشت خانواده‌های کارگری تاکید شد.

«علی اصلانی» عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت:  جلسه امروز کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با محوریت مزد 96 برگزار  و در نهایت با چهار مصوبه در مورد مزد 96، لایحه اصلاح قانون کار، مقرری بیمه بیکاری و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی خاتمه یافت.

اصلانی با بیان اینکه یکی از این مصوبات در خصوص مزد 96 است،‌ گفت: بر این اساس تاکید شد که دستمزد باید بر اساس هزینه‌های سبد معیشت تعیین شود چرا که افزایش مزد تابع یک استاندارد بین المللی است که در این 37 سال مورد غفلت قرار گرفته است. 

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور  افزود: همچنین بر اساس این مصوبه قرار شد که گروه کارگری در اولین جلسه کارشناسی مربوط بحث مزد 96 نتیجه این محاسبات را به عنوان یک مطالبه بنیادین مطرح و علنی کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به محاسبه دستمزد بر اساس تورم، تصریح کرد: مزد در معدود دفعاتی از تورم پیشی گرفت اما اعتقاد گروه کارگری این است که جدا از ضرورت نزدیک شدن نرخ رشد درآمد و هزینه خانوار کارگری باید ثبات اقتصادی کارگران نیز تامین شود تا معیشت کارگران تنها بعد از چند هفته از شروع سال جدید آسیب نبیند. 

اصلانی  در خصوص دومین مصوبه دیگر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، افزود: لایحه اصلاح قانون کار نیز در  مصوبات امروز مورد توجه قرار گرفت و قرار شد که نامه‌ای در این خصوص تهیه و به وزیر کار ارسال شود تا ضمن یادآوری مخالفت‌های آشکار کارگران از دولت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بازپسگیری این لایحه توضیح رسمی بخواهیم.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: ضروری است که  این لایحه در فضایی که در آن آرامش برقرار است مورد بررسی و بازنگری‌های جدید قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص دو مصوبه دیگر نشست امروز هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: یکی از این مصوبات در خصوص بیمه بیکاری بود و دیگری با ضرورت تسویه حساب سازمان تامین اجتماعی با موسسات درمانی طرف‌قرارداد این سازمان ارتباط داشت و مقرر شد که در همین رابطه جلسه‌ای ویژه میان «اولیا علی بیگی» رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار  و «سید تقی نوربخش» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز